Vrienden van Prinses Irene, wat doen zij?

26 mei 2021 0:15

Bestuur Vrienden

Sinds 2015 steunt “Stichting Vrienden van Prinses Irene “, onze voetballende-en korfballende jeugd financieel. De stichting telt momenteel een kleine 200 leden, die allemaal vermeld staan op het grote “Vriendenbord” op de kop van de kantine.
Wij zouden graag zien dat we weer aanwas krijgen van nieuwe leden. Met name denken we dan aan (groot)ouders van kinderen die de afgelopen jaren lid zijn geworden van Prinses Irene.  Velen zullen nog niet bekend zijn met onze stichting vandaar dat we deze nu nog eens extra onder de aandacht brengen.

Een aantal activiteiten, waarbij we zeker niet volledig zijn, die afgelopen jaren zijn gesteund zijn clinics voor de korfbal- en jeugdafdeling, bijdragen voor het volgen van cursussen door kaderleden, jaarlijkse financiering van het speler volgsysteem Dotcomclub. Er is een pannaveldje op ons sportpark gerealiseerd, smartgoals aangeschaft die de trainingen een stuk dynamischer maken, maar ook goaltjes voor de jeugdwedstrijden, nadat de KNVB in 2018 besloot met kleinere teams, velden en goals te gaan voetballen in het jeugdvoetbal.

Alle (jeugd)leiders hebben in 2019 een (training/wedstrijd) kledingpakket gekregen, dat mede door een grote bijdrage van onze stichting mogelijk is gemaakt. In 2020 is door een forse bijdrage van de Vrienden en met hulp van sponsors en vrijwilligers een speeltuitje gerealiseerd op ons sportpark. Daarnaast zijn afgelopen jaren een aantal bijzondere incidentele aanvragen voor jeugdactiviteiten gehonoreerd.

U ziet dat onze Stichting door haar bijdragen zaken kan realiseren voor onze jeugd, die vanuit de reguliere begroting van onze vereniging niet mogelijk zouden zijn. Door de Coronacrisis zal dat alleen nog maar moeilijker worden omdat de vereniging daardoor veel financiële schade lijdt.

Wil je ook lid worden van de Vrienden, het lidmaatschap is 50 euro per jaar (leden van de supportersclub kunnen 10 euro korting krijgen)? Stuur dan een mailtje naar de secretaris van de stichting [email protected], hij neemt dan contact met U op.

Naast een vermelding op het genoemde bord, krijgen de leden een seizoenkaart voor het 1e elftal, een uitnodiging voor de vrijwilligers- en sponsoravond en de nieuwjaarsreceptie.