Korfbal Dakos 2 - Prinses Irene 2 9-5

20 september 2020 18:00

Rita Pater

In de uitwedstrijd tegen Dakos 2 uit Someren-heide, hadden we vooral de eerste helft veel moeite met de druk die op de ballijn werd gegeven door de tegenpartij. Met een ruststand van 3-2 ging de wedstrijd uiteindelijk verloren met 9-5.

Vanaf minuut 1 gaven de dames van Dakos 2 erg veel druk op de bal. Dit resulteerde voor de oranje dames in veel balverlies en weinig aanvallen die opgezet konden worden. Aan de andere zijde wist Dakos wel goed vrij te komen en werden er heel veel kansen genomen. Gelukkig waren ze ook niet erg doeltreffend, maar wisten toch op een voorsprong van 2-0 te komen. Kim kon met een mooi afstandsschot wat terug doen 2-1. Ondanks de tips van Eric bleef het lastig om de goede ballijnen te lopen en een aanval op te zetten. Dakos scoorde van ver de 3-1 en kort voor rust kon Sam uit een korte kans de 3-2 binnen leggen. Met deze stand gingen we rusten. In de rust werd de ploeg van de nodige tips voorzien om onder de druk uit te kunnen ballen. Na rust ging het gelukkig wat beter, maar door 3 snelle scores van Dakos keken we tegen een achterstand van 6-2 aan. Sam scoorde van ver de 6-3 en Esther wist uit een korte kans de 6-4 te scoren. Dakos bleef echter de betere ploeg vandaag en wist weer 3x raak te schieten. Esther bepaalde met een goed genomen vrije worp de eindstand op 9-5.
Guusje en Josje van de A1 maakte vandaag onze ploeg compleet. Bedankt meiden dat jullie van de partij waren!

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Lizan Kerkhof, Maurie Verstegen, Sam vd Akker (2x), Marleen Thijssen, Mae Gevers, Kim van Schijndel (1x), Lisan Mikkers
Wisselspeelsters: Guusje vd Brand en Josje Reijnders