Speeltuintje is klaar!!

10 augustus 2020 8:00

A. v. Lokven

Door de corona perikelen heeft het werk voor de realisatie van het nieuwe speeltuintje op ons sportcomplex een tijdje stil gelegen. Maar nu is het echt klaar! Zoals eerder gemeld is de realisatie mogelijk gemaakt door bijdragen van de Raboclubsupport actie en Vrienden van Prinses Irene.

Een groot compliment mag en moet gemaakt worden naar 3 mannen die er echt enorm veel tijd, werk en deskundigheid in hebben gestopt: Piet Rovers, Willy v.d. Bogaart en Marcel Kerkhof. Zonder hen was dit nooit gelukt. Ook vele andere hebben hand-en- spandiensten verricht, zoals op zaterdag 13 juli, toen men met 12 man rubberen tegels heeft verwijderd op een speelplaats, die wij weer hebben gebruikt onder onze (als nieuwe) speeltoestellen.

Met de gemeente gaan we nu een afspraak maken om het een en ander te keuren. Bij alle (2e hands) toestellen zitten de juiste certificaten, zodat dit geen probleem zal zijn. Als dat klaar is zal er nog een moment gezocht worden om het geheel, op feestelijke wijze, te openen.

Vooral door de vrijwilligers en bedrijven die dit hebben gesponsord, hebben we nu een speeltuin, tegen een redelijk bedrag. Hadden we dit laten doen door een extern bedrijf dan moet je denken aan bedragen van € 30.000 of meer! U snapt dat we dit veel goedkoper hebben kunnen doen door de inzet van velen!

De eerder genoemde heren gaan nu verder met het aanleggen van een vernieuwde parkeerplaats voor fietsen. Ze vinden dat het speeltuinproject daarom eigenlijk nog niet af is!??

Bron: Adri van Lokven

Speeltuin