Korfbalsters treffen Stormvogels

14 februari 2020 17:45

Aanstaande zondag staat de uit wedstrijd tegen De Stormvogels uit luyksgestel op het programma. De vorige ontmoeting was een spannende. Deze wedstrijd ging gelijk op. Het was Stormvogels die nog met 5 seconde op de klok voor stond, maar Prinses Irene wist in die tijd nog de korf te vinden waardoor deze wedstrijd eindigde met een 15-15 gelijke stand.

De Stormvogels is een promovendus die het bijzonder goed doen dit zaalseizoen. Zij staan met 11 punten op een gedeelde derde plek. Hun kwaliteit ligt in de verdediging. Ze verdedigen heel kort waardoor scorende dames kunnen uitschakelen en het elke ploeg moeilijk maken. Zij hebben dan ook, op Rosolo na, de minste doelpunten tegen. Een hele goede presentatie. Voor Prinses Irene, wat het de laatste wedstrijden lastig heeft met een gehavend team, een hele uitdaging. Het is voor de meiden uit Nistelrode zaak om goed met de verdedigende druk om te gaan en de oranje hemden zullen effectief om moeten gaan met de kansen die ze krijgen.

Prinses Irene zal strijden voor de punten om niet verder in de gevarenzone te komen. Daarentegen zal De Stormvogels strijden voor de punten om in de top 4 te blijven zodat ze kans blijven maken op de kruisfinales.

De wedstrijd zal om 12.45 uur starten in sporthal “De Stap” in luyksgestel onder leiding van M. Swaans.

korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2019-2020