Korfbalsters vinden weer meer de korf

2 februari 2020 18:00

Prinses Irene mocht vandaag weer ‘thuis’ spelen in Heesch tegen een sterke tegenstander. DDW/SDO’99 liet direct zien goed op schot te zijn vandaag en maakte het ons verdedigend erg lastig. De dames van Prinses Irene keken in de loop van de eerste helft al tegen een grote achterstand aan van 7-17. In de tweede helft werden de aanvallen iets beter uitgespeeld waardoor er nog eens 10 keer gescoord werd. Uiteindelijk was de wedstrijd al verloren en floot de scheidsrechter af met een eindstand van 17-31.

Grote achterstand
Prinses Irene weet dat DDW/SDO’99 veel druk geeft in de aanvallen en dat daarom deze goed uitgespeeld moeten worden. Toch was het DDW/SDO’99 die de korf tweemaal eerder vond, voordat Prinses Irene dat deed via een strafworp van Evy van den Akker en een korte kans van Gaby van Santvoort. Doordat de tegenstanders erg goed op schot waren vandaag, sloegen ze een gat van 5. Prinses Irene probeerde onder de druk van DDW/SDO’99 uit te komen door slimme diepe ballen te gooien en de juiste lijnen te lopen. De doelpunten van Lina van Dijk, Nora Schouten en Gaby van Santvoort zorgde ervoor dat we weer een beetje terug in de wedstrijd kwamen met een stand van 6-9. Vanaf dat moment was Prinses Irene het even kwijt. DDW/SDO’99 kon er 6 achter elkaar maken, waarvan 5 afstandsschoten. Gelukkig kon Linda van Tilburg haar 2e van de middag binnen leggen door een mooi uitgespeelde aanval. Ook Lisan Mikkers, die vandaag haar debuut maakte als basisspeelster, liet zien goed mee te kunnen met de dames van 1. De scheidsrechter floot de eerste helft af en iedereen zocht de kleedkamers op met op dat moment een stand van 7-17.

Beter spel
De tweede helft begon direct weer in het voordeel van DDW/SDO’99. Het duurde even voordat Prinses Irene het vertrouwen om te scoren weer te pakken had, ondanks betere aanvallen ten opzichte van de eerste helft. Deze acties werden uiteindelijk beloond door 2 strafworpen achter elkaar af te ronden door opnieuw Evy van den Akker en Laura van de Ven. Onze verdediging kon ook beter met het dynamisch spel van DDW/SDO’99 omgaan en liet zich beter zien in de rebound. Dit resulteerde aanvallend in 3 afstandsschoten. Hierna werd er steeds meer om en om gescoord tussen Prinses Irene en DDW/SDO’99. Arno Theunisse heeft aan het eind van de tweede helft nog wat geprobeerd met de wissels, waardoor Anouk van Grunsven haar eerste minuten in 1 kon maken en Anne Schouten ook haar speelminuten mee pakten. Helaas was de achterstand al te groot om nog punten te kunnen pakken. Er werd uiteindelijk verloren met 17-31.

Prinses Irene 2 speelde vandaag tegen Bladella en konden de punten wel in eigen huis houden. Lees het verslag hier.

Opstelling en scores:
Evy van den Akker (4x), Lina van Dijk (1x), Carolien van Santvoort, Gaby van Santvoort (3x), Nora Schouten (2x), Laura van de Ven (4x), Lisan Mikkers, Linda van Tilburg (3x)

Wissels: Esther van Venrooij, Lizan Kerkhof, Anne Schouten, Anouk van Grunsven

Uitslagen Topklasse