Lastige wedstrijd in zicht voor korfbalsters

31 januari 2020 10:15

De dames van Prinses Irene hebben het even moeilijk. De afgelopen 2 wedstrijden werden flink verloren, maar er werd vooral ook weinig gescoord. Met 5 doelpunten in de eerste wedstrijd en 8 doelpunten in de tweede wedstrijd zijn dit geen echte korfbaluitslagen. Ook aankomende zondag zullen ze het weer lastig gaan krijgen. Dan komen de korfbalsters van DDW/SDO’99 op bezoek in Heesch. Zij staan op dit moment 1e.

DDW/SDO’99 is een goed seizoen aan het draaien. Tot nu toe hebben ze alle wedstrijden gewonnen en staan ze op plek 1 met 18 punten. Daarbij komt ook nog eens kijken dat ze de meeste doelpunten hebben van heel de poule. Het voorgaand onderling duel tussen Prinses Irene en DDW/SDO’99 werd maar op het nippertje verloren met 24-23. De punten van deze wedstrijd werden helaas pas in de laatste minuten verspeeld met een toen nog compleet team.

Ondertussen heeft Arno Theunisse heel wat veranderingen verplicht moeten doorvoeren, omdat de blessurebank alsmaar groter wordt. Dit resulteert erin dat de dames nog niet helemaal goed op elkaar ingespeeld zijn en het lastig hebben. Toch lieten ze vorige wedstrijd al verbetering zien ten opzichte van die week ervoor. Hopelijk zullen de korfbalsters deze lijn doorzetten aankomende zondag. Het is voor Prinses Irene erg belangrijk om punten te blijven pakken, zodat de onderkant van de ranglijst en eventuele degradatie uit het zicht blijven.

De wedstrijd wordt gespeeld in sporthal ’t Vijfeiken te Heesch om 14:00 uur onder leiding van R. Landwier.

Korfbal 1 seizoen 2019-2020