Voorbeschouwing

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Union 1 (zon)

Komende zondag is Union uit Malden de tegenstander van het 1e elftal. Directe degradatie is niet meer mogelijk voor de manschappen van Ton Berens. Op de ranglijst moeten ze nog wel 2 plaatsen stijgen willen ze de nacompetitie ontlopen. Mocht winst zondag niet lukken, dan is dat waarschijnlijk al niet meer mogelijk. Het blijft echter een rare competitie waar, vanaf plaats 4, iedereen in theorie nog zowel de nacompetitie voor degradatie, als zelfs voor promotie kan halen. Dit laatste met uitzondering van de nummers 11 (Heeswijk), 12 (Eendracht) en 13, het al gedegradeerde SSS’18.

De tegenstander van zondag Union heeft dus zelfs nog een reële kans op de nacompetitie voor promotie, als hoogst eindigende in de reguliere competitie, die de periodetitel van de kampioen, Boekel Sport of Daw, overneemt. Handel zal als hoogst eindigende in de eindstand ook een periodetitel krijgen. Door het oneven aantal ploegen zijn er maar 2 “echte” periodetitels te winnen. Boekel Sport heeft er al een en de 2e periode lijkt naar Daw te gaan.

Mocht Prinses Irene de nacompetitie ingaan om degradatie te ontlopen, dan zal het nog vaak terugdenken aan de uitwedstrijd in Malden (foto). Die wedstrijd werd met 1-0 verloren, ook nog door een eigen goal.
Tegen een gemankeerd elftal, voor de helft bestond het elftal van Union toen uit spelers van het onder 23 elftal, vanwege veel blessures, had Prinses Irene met bijna dubbele cijfers kunnen en moeten winnen. Dat is geen chauvinistische uitspraak, maar echt de realiteit. Zo’n tien 100%kansen werden niet benut en met wat meer zorgvuldigheid, hadden het er nog veel meer kunnen zijn. Uw verslaggever, al zo’n 40 jaar trouwe bezoeker van nagenoeg alle wedstrijden, kan zich geen wedstrijd uit de geschiedenis herinneren, die met zo’n veldoverwicht, in een dergelijk uitslag eindigde.
Inmiddels zijn de blessures bij Union voorbij en presteert het elftal weer zoals verwacht mocht worden bij aanvang van de competitie. Juist bij Prinses Irene lijken nu blessures op te spelen.
Een ding is duidelijk zondag, alleen winst telt om nog een kansje te houden de nacompetitie te ontlopen. Laten we hopen dat de ploeg extra gemotiveerd is om bij de 250e wedstrijd van Koen Pittens, die na afloop gehuldigd wordt, hem dat als cadeau te geven.

Wedstrijdsponsor: Thijs v.d. Lee Timmerwerken

Wordt gespeeld op veld

veld 1 - Prinses Irene Hoofdveld

Wedstrijd-nummer