Voorbereiding korfbalselectie

23 augustus 2021 16:15

Rita Pater

Ook de korfbalselectie is gestart met de voorbereiding op hopelijk dit keer een compleet te spelen seizoen. Op dinsdag 17 augustus werd de training hervat op een spiksplinternieuw korfbalveld. De puntjes moeten nog op de i gezet worden, maar heel fijn dat we vanaf nu de beschikking hebben over twee kunstgrasvelden.

De korfbalselectie bestaat uit 22 personen, waarvan er nog 2 of 3 dames af gaan vallen naar de lagere teams. Een hele kluif voor de korfbaltrainers Arno en Eric om hun talenten voor komend seizoen te kiezen. De kwaliteiten van de dames zijn verschillend, maar qua nivo ligt het erg dicht bij elkaar. Een mooie maar moeilijke taak dus voor de mannen, om er een passend geheel van te maken.
Afgelopen zondag werd er na twee keer getraind te hebben, deelgenomen aan het toernooi bij PSV Eindhoven. Met een gemixt team, door afwezigheid van nog een aantal dames ivm vakantie en blessures, werd er de eerste wedstrijd aangetreden tegen Oranje Wit 2 uit Leunen. Het scoren ging deze wedstrijd een tikkeltje moeizaam en het was weer even zoeken naar elkaar. Oranje Wit kwam als winnaar uit dit duel. In de tweede wedstrijd werd er tegen Stormvogels 2 uit Luyksgestel gespeeld. Het liep al een stuk beter en de oranje dames wisten het mandje ook wat vaker te vinden. Deze tweede wedstrijd werd keurig winnend afgesloten.

Aanstaande dinsdag speelt het eerste team een vriendschappelijke wedstrijd uit bij ODC om 20.00 uur. Op donderdag 2 september wordt er door beide teams geoefend uit tegen Be Quick 1 en 2.
Het tweede team start de competitie vervolgens op zondag 12 september om 10.30 uit tegen Altior 3 in Heeswijk Dinther.
Het eerste team start een weekje later op zondag 19 september om 15.00 uur tegen Spes 1. Het tweede team speelt dan ook thuis om 13.25 tegen DSV 2.

Kom snel eens een kijkje nemen op de nieuwe velden én natuurlijk is iedereen ook weer van harte welkom om onze meiden vanaf 12 september te komen aanmoedigen tijdens hun wedstrijden.