Korfbalsters treffen mede koploper.

17 mei 2019 16:45

Aanstaande zondag 19 mei staat de topper op het programma van de topklasse poule A. SPES ontmoet Prinses Irene op Sportprak Milsbeek, te Milsbeek. De belangen voor beiden verenigen zijn groot. Wie de punten weet te behalen zal een stapje dichterbij de kruisfinales komen. Beiden ploegen staan namelijk met 10 punten boven aan. De nummer 1 en 2 spelen namelijk kruisfinale tegen de nummer 2 en 1 van de topklasse poule B. SPES en Prinses Irene zijn goede bekenden van elkaar. Binnen al twee keer tegen gespeeld, deze werden verloren door Prinses Irene. De laatste wedstrijd zal nog in het geheugen staan van de meiden uit Nistelrode, deze werd namelijk op de laatste seconde nipt verloren. De vorige veldwedstrijd werd afgesloten met een 6-6 gelijke stand.

De derde laatste wedstrijd voor het einde van het seizoen kan zomaar een beslissende wedstrijd zijn voor wat nog komen gaat. Zoals hierboven beschreven kan Prinses Irene met winst zomaar voor een historische stunt zorgen. Maar hier tegen over staat, dat wanneer er verloren wordt het veldseizoen ook heel anders kan aflopen. Gelukkig kan degraderen niet meer, maar alles ligt enorm dicht bij elkaar.

De meiden van Prinses Irene weten wat ze te doen staat. Zij kennen het team uit Milsbeek, maar andersom is dat precies hetzelfde. Beiden ploegen zijn in bezit van snelle spitsen en lange dames, die enorm aan elkaar gewaagd zijn. Zeker als je kijkt naar de vorige veldwedstrijd. Hierom beloofd het een spannende wedstrijd te worden. Scheidsrechter H. van Dongen zal om 15.00 uur de wedstrijd influiten.

Programma topklasse A:
Zondag 19 mei om 15:00 uur: Heumen 1 - De Korfrakkers 1