Korfbalsters ontvangen Swift in eigen zaal

17 november 2022 20:00

Zondag 20 november 2022 verwelkomen de korfbalsters van Prinses Irene Swift uit Velden in zaal de Overbeek te Nistelrode. De teams zijn geen vreemden van elkaar. De afgelopen jaren hebben ze menig keer tegen elkaar gespeeld, waarin de wedstrijdbeelden nogal van elkaar verschilden. Soms waren de wedstrijden snel beslist en andere keren was het erg spannend. Prinses Irene was hierin vaak de onderliggende partij, wat natuurlijk niets zegt over aanstaande zondag.

Waar in de buiten competitie Prinses Irene uitkomt in de hoofdklasse komt Swift buiten uit in de Topklasse. Zij hebben dus al kunnen oefenen op het hoogste niveau. Swift wist op het veld twee keer te winnen in de Topklasse en staan op een vierde plek. Vorige week speelden de meiden van Swift hun eerste wedstrijd in de zaal, deze hebben zij verloren van Oranje-Wit. Een tegenstander waar Prinses Irene van gewonnen heeft op het veld. Prinses Irene is gebrand om na het verlies van vorige week de punten in Nistelrode te houden.

In de zaalcompetitie zijn de regels wat anders dan in de buitencompetitie. In de zaal spelen de korfbalsters, zoals al eerder uitgelegd, met de schotklok en zuivere speeltijd. Gelukkig heeft Prinses Irene dit jaar ook weer verschillende vrijwilligers bereid gevonden om deze taak op zich te nemen. Mede dankszij hun is het mogelijk om op dit niveau te blijven spelen, waarvoor de korfbalsters erg dankbaar zijn.

Isa Gordijn uit de E1 zal aanstaande zondag pupil van de week zijn. Alle support is van harte welkom om Isa en de korfbalsters aan te moedigen. Scheidsrechter J. van houwelingen zal de wedstrijd om 12.30 uur influiten. Tot dan.

Bron: Foto: Clemens van Santvoort