Korfbalsters hervatten de veldcompetitie

6 mei 2022 10:30

Aanstaande zondag spelen de korfbalsters weer op het veld, de tweede helft van de veldcompetitie start tegen Spes. In de eerste helft van de veldcompetitie eindigde de wedstrijd tegen deze de korfbalsters uit Milsbeek in een 11-11 gelijkspel. In de zaalcompetitie degradeerde Spes rechtstreeks uit de topklasse. Prinses Irene behaalde zoals bekend de kruisfinale.

Prinses Irene bezet een vijfde plaats met slechts drie punten voorsprong op de hekkensluiter. De ploeg die eindigt met het minst aantal punten degradeert rechtstreeks uit de Topklasse. De wedstrijd van aanstaande zondag is dus meteen een hele belangrijke om te winnen zodat de korfbalsters uit de degradatiezone blijven.

De ploegen zijn geen onbekende van elkaar. Afgelopen jaren stonden de teams vaak tegenover elkaar en waren ze erg aan elkaar gewaagd. Spes is niet vies van een fysiek spelletje en beschikt over goede schutters, dus de dames moeten ervoor zorgen dat ze hun mannetje staan en scorend niet achterblijven. De wedstrijd zal aankomende zondag om 13.00u gespeeld worden op Sportpark Milsbeek onder leiding van J. van Houwelingen. Alle support is natuurlijk van harte welkom!

Programma Topklasse-A:

13:00 uur Spes - Prinses Irene