Korfbalsters spelen hun eerste kruisfinale

7 april 2022 18:00

Na het behalen van een tweede plek in de topklasse poule A wisten de korfbalsters van Prinses Irene zich te plaatsen voor de kruisfinales in de zaal. Een historisch moment in de geschiedenis bij het korfbal van Prinses Irene. De tegenstanders van de kruisfinales zijn Rosolo uit Reusel, zij zijn eerste geworden in de topklasse poule B. De wedstrijd wordt om 15.15 uur gespeeld in het Rabo sporthuis te Reusel en staat onder leiding van M.A. Van Bentum.

Wat zijn nou de kruisfinales:
De kruisfinales worden gespeeld door de teams die eerste en tweede eindigen in beiden poules in de topklasse. Nummer 1 van poule A, speelt tegen de nummer 2 van poule B en de nummer 1 van poule B, speelt tegen de nummer 2 van poule A. De kruisfinales zijn beslist bij twee gewonnen wedstrijden. Wordt er door elke ploeg een keer gewonnen, wordt er nog een derde wedstrijd ingepland om te bepalen wie de finale speelt. De finale wordt gespeeld op zaterdag 24 april en wie die wint mag zich Nederlands kampioen noemen binnen het dameskorfbal. Zoals je hierboven leest een hele prestatie voor de meiden van Prinses Irene dat zij zich hebben geplaatst voor de kruisfinales. Theoretisch gezien horen zij dus bij de beste vier dames ploegen van Nederland.

Rosolo is geen onbekende voor Prinses Irene. Zij zijn een sterke ploeg wat in bezit is van veel snelheid, kracht en zuiver is in schoten. Dit hebben de meiden uit Nistelrode een aantal maanden geleden nog kunnen zien in een wedstrijd die met 5-13 verloren werd. Echter wil dit niets zeggen, Prinses Irene heeft een groei laten zien en in spannende wedstrijden kan het alle kanten op. Prinses Irene zal met 100 procent vertrouwen en vechtlust het veld in moeten gaan, zodat zij er met de winst mee vandoor kunnen gaan. Hiervoor is alle support en steun ook van harte welkom. Kom dus met elkaar naar Reusel om onze meiden naar de overwinning te juichen!

De tweede kruisfinale wordt zondag 17 april  gespeeld in sporthal de Overbeek te Nistelrode om 11.30 uur.

Aanstaande zondag wordt de andere wedstrijd gespeeld door DDW (tweede in poule B) en Be quick (eerste in poule A).

korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2021-2022