Korfbalsters krijgen ODC op bezoek

19 november 2021 13:30

Aanstaande zondag mogen de korfbalsters het thuis opnemen tegen ODC uit Heusden. Op 5 mei 2019 stonden de ploegen voor het laatst tegenover elkaar in competitieverband. Die wedstrijd werd door de dames uit Nistelrode gewonnen. Deze wedstrijd was, net als alle andere drie wedstrijden die dat seizoen tegen elkaar werden gespeeld, een gelijk opgaande strijd. Prinses Irene wist telkens pas in de slotfase de wedstrijd naar zich toe te trekken.

ODC staat voor het tweede seizoen onder leiding van Roland Dost. De laatste keer dat Prinses Irene hem trof was hij nog trainer van ONA/Astrantia. Hij wist destijds met zijn ploeg wel te winnen van onze korfbalsters. ODC komt op het veld uit in de Topklasse-B waarbij ze op een gedeelde eerste plaats staan. Prinses Irene staat daarentegen op een vijfde plek in de Topklasse-A. Het spel op het veld is echter heel anders dan in de zaal. Er wordt in de zaal sneller gespeeld en ook de schotklok heeft veel invloed op de aanvallen die worden opgezet.
Afgelopen zondag verloor ODC nog van Be Quick, daarbij wisten ze maar vier keer het gele mandje te vinden. Onze korfbalsters verloren ook van Rosolo en wisten zelf ook maar vijf keer te scoren. Het zal aanstaande zondag waarschijnlijk dan ook geen doelpuntenfestijn worden, maar wel een wedstrijd waar ieder doelpunt dus belangrijk kan zijn. Prinses Irene stond vele seizoenen bekend om het scorendvermogen, maar tot nu toe is de machine nog niet op gang gekomen. Hopelijk gaat hier aanstaande zondag verandering in komen zodat de punten in Nistelrode blijven.

De wedstrijd start om 12:30 uur in sporthal De Overbeek onder leiding van de heer S. Rijkaart van Cappellen. In verband met de coronamaatregelen is het niet mogelijk om onze dames aan te moedigen.

Programma 21 november 2021 Topklasse:
12:30 uur Prinses Irene – ODC
12:45 uur Stormvogels – De Korfrakkers