Korfbalsters starten zaalcompetitie

13 november 2021 11:15

Zondag 14 november start de eerste zaalwedstrijd van dit jaar voor de korfbalsters. I.v.m. COVID-19 is de zaalcompetitie anders ingedeeld dan normaal. Dit jaar bestaat de poule uit de topklasse maar liefst uit 10 teams. Wat leidt tot een vol programma, waardoor de korfbalsters ook door de weeks wedstrijden zullen gaan spelen. De 3 teams die als laatste eindigen in de competitie, zullen dan ook per direct degraderen naar de hoofdklasse volgend jaar. Voor de korfbalsters dus een belangrijke taak om in te top 6 te eindigen, om zo ook geen promotie/degradatie wedstrijd te spelen!

Rosolo is de eerste tegenstander en geen onbekende voor Prinses Irene. Rosolo staat in de buitencompetitie 1e in hun poule, en Prinses Irene 5e in de andere poule. Dit beloofd dus een zware wedstrijd te worden, waar prinses Irene de volle 100% moet geven om de 2 punten mee naar Nistelrode te nemen. Rosolo is een ploeg met veel snelheid. Voor de korfbalsters is het zaak om tactisch goed te verdedigen en zich niet te laten verassen. Het is niet onmogelijk, want in het verleden hebben de korfbalsters al eerde punten gepakt tegen deze ploeg.

De wedstrijd staat onderleiding van J.D de Leeuw en wordt om 14.45u gespeeld in het Sporthuis in Reusel. Helaas i.v.m. de nieuwe maatregelen mogen jullie de korfbalsters niet in de zaal aan komen moedigen.

Programma Topklasse:

12.30 uur Rooi - DDW