Korfbalsters mogen 'thuis' in Heesch

24 januari 2020 12:30

Zondag staat er een thuiswedstrijd op het programma van de korfbalsters, maar vanwege de Weverszitting zal worden uitgeweken naar 't Vijfeiken in Heesch. Prinses Irene zal het daar als nummer 6 opnemen tegen de Nulandse formatie Be Quick die op een 4e plek staat.

De spannende uitwedstrijd die eerder dit seizoen werd gespeeld eindigde in het voordeel van onze korfbalsters (22-23). Beide ploegen lieten destijds mooi korfbal zien. Er was een hoog speltempo en de goed opgezette aanvallen werden vaak met een doelpunt afgerond. De coach van Be Quick, Will van de Kruijs, noemde deze wedstrijd in een interview met het Brabants Dagblad zelfs een reclamespot voor het dameskorbal. Naast goed korfbal liet Prinses Irene ook zien hoe je tactisch een spannende eindfase uitspeelt, dit zorgde uiteindelijk voor de winst én twee punten.

Vanwege blessures en een zwangerschap heeft Prinses Irene het momenteel moeilijk en is het zoeken naar een juiste opstelling. Deze zoektocht zorgt er zoals afgelopen week helaas voor dat het scorendvermogen wat uit blijft. Het doorzettingsvermogen van de speelsters uit Nistelrode mag hierbij echter niet onderschat worden. Arno Theunisse en de dames doen er alles aan om weer één team te worden en een passende opstelling te vinden. Zondag zal er weer in een nieuwe opstelling met vertrouwen het veld opgelopen worden. Bij winst staat Prinses Irene weer in punten gelijk aan Be Quick en raakt de degradatiezone steeds verder uit beeld. Dit zal geen gemakkelijke maar ook zeker geen onmogelijke opgave worden voor onze korfbalsters.

Hopelijk wordt de toeschouwer wederom getrakteerd op een mooie reclamespot waarbij de punten mee naar Nistelrode gaan. Als je dit niet wil missen, zorg dan dat je om 11:30 uur in Heesch bent om de speelsters aan te moedigen.

korbal 1 seizoen 2019-2020