Korfbalsters willen aansluiting top behouden

6 december 2019 10:00

Aankomende zondag spelen de dames van Prinses Irene opnieuw thuis in De Overbeek. Dit keer tegen een iets onbekendere tegenstander. Vanuit Luyksgestel komen de dames van Stormvogels op bezoek. Dit team is dit zaalseizoen nieuw in de topklasse en ze doen het zeker niet verkeerd. Ze staan op dit moment op de 3e plaats met 2 gewonnen wedstrijden. Prinses Irene staat er net onder, met 1 puntje minder. Het zal dus een spannende wedstrijd worden en voor Prinses Irene zeker van belang om aan te blijven sluiten bij de top van het klassement.

Stormvogels is dit jaar nieuw in de topklasse, maar laten dat niet merken. Ze spelen slim én scoren ook nog eens veel. Afgelopen zondag speelden ze tegen Spes uit Milsbeek. Waar Spes er al 22 scoorden, deed Stormvogels hier nog eens tien bovenop. Met 32 doelpunten wonnen ze deze wedstrijd en hebben ze tot nu toe de meeste doelpunten in één wedstrijd gescoord van dit seizoen. Het zal voor Prinses Irene dus geen makkie worden.

Prinses Irene is ook goed aan het scoren. Dat bleek al uit de twee oefenwedstrijden voorafgaand aan de competitie. Nu scoren ze elke wedstrijd rond de 20 doelpunten. Maar alleen met scoren zal het niet gaan lukken. Ze zullen alles moeten geven in de aanval om de goede kansen eruit te halen én in de verdediging om het Stormvogels lastig te maken. Gelukkig krijgen ze daar al steun en support van de D2, die deze wedstrijd team van de week is. Toch is alle andere support hard nodig om Prinses Irene naar de winst te juichen. De wedstrijd wordt gespeeld in Nistelrode en zal worden gestart door scheidsrechter J.D. de Leeuw om 11.30 uur.

Om 13.00 uur speelt Prinses Irene 2 tegen Stormvogels 2.

Programma Topklasse:
Prinses Irene - Stormvogels       11:30 uur