De Korfrakkers op bezoek in De Overbeek

29 november 2019 10:15

Zondag komen De Korfrakkers uit Erp op bezoek in sporthal De Overbeek. Voor Prinses Irene de eerste thuiswedstrijd van de zaalcompetitie. Beide teams hebben tot nu toe één wedstrijd gewonnen en één wedstrijd verloren. Het is nog vroeg in de competitie en alle punten zijn dus van belang. De wedstrijd zal om 14:00 uur starten en staat onder leiding van D. van den Akker - van Helvoirt.

De laatste keer dat beide teams tegenover elkaar stonden was in Roermond. Daar werd afgelopen juni in de veldfinale gestreden om de landstitel. Helaas werd deze wedstrijd door Prinses Irene verloren,  maar deze knappe prestatie smaakt naar meer voor de dames. Waar het team van Prinses Irene sindsdien nagenoeg hetzelfde is gebleven, heeft de Erpseformatie behoorlijk wat veranderingen doorgevoerd.  Maar liefst vijf ervaren speelsters stopten en maakten plaats voor de jeugd. Één van deze belangrijke speelsters is Anke Verstraten die nu de rol van coach vervult.

Voor de jeugdige Erpse speelsters is het spelen op hoog niveau niet nieuw.  Afgelopen seizoen stonden de junioren namelijk in de zaalfinale en in de veldfinale wisten ze zelfs te winnen. Hoewel Prinses Irene en Korfrakkers al vele wedstrijden tegen elkaar hebben gespeeld zal de tegenstander toch wat 'onbekend' aanvoelen.  Het veldseizoen werd door Korfrakkers gestart met wat verliespartijen, maar ze wisten ook al wat punten te behalen. Het verschil is iedere keer maar minimaal, dus Prinses Irene zal zich voor moeten bereiden op een gewaagde tegenstander. Na puntenverlies van afgelopen week is het zaak om het goede spel van voorgaande weken vast te houden, zodat de punten in Nistelrode blijven.

korfbal 1 Prinses Irene korfbal 2019-2020