Korfbalsters naar DDW

22 november 2019 10:15

Zondag staat de tweede zaalwedstrijd voor de korfbalsters op het programma. Dit zal net zoals afgelopen zondag weer een zwaar en pittig duel worden voor belangrijke punten. Beide ploegen zijn in vorm en zijn fysiek in de duels rondom de paalzone sterk. Op het veld waren de teams aan elkaar gewaagd en werd het 14-13 in het voordeel van DDW. Het beloofd dus spannend te worden. De wedstrijd wordt om 14.30 uur gespeeld in het sporthuis in Reusel en staat onder leiding van Mireille van Zoggel-Foolen.

We vermelden het al, Prinses Irene is in vorm. Afgelopen week werden 23 doelpunten gemaakt, in oefenwedstrijden al 29 en 20. Zeer hoge cijfers. Het is van belang om dat vertrouwen vast te houden en wekelijks terug te laten zien aan een nieuwe tegenstander.  Natuurlijk is de verdediging ook een belangrijke factor. DDW heeft verschillende tactieken die men kan toepassen waardoor het voor Prinses Irene weer zoeken wordt. Toch blijft het 8-tal veel aanvallende kwaliteit hebben waardoor het wekelijks leuk is om naar te kijken. Coach van Be Quick melden afgelopen week na de wedstrijd in de krant,  "de wedstrijd was een grote reclamespot voor de korfbalsport."

De ploeg uit Hooge Mierde  bestaat voor het eerst dit jaar uit 2 verenigingen die gecombineerd zijn. DDW/SDO hebben handen in één geslagen om voornamelijk de jeugdafdelingen te versterken. Bij het eerste team zijn nog geen veranderingen en maakte er afgelopen week ook 22, tegen nieuwkomer De Stormvogels. Prinses Irene is dus gewaarschuwd voor ook een scherpschietende tegenpartij. Afgelopen oktober kwamen de teams voor het laatst tegen elkaar uit, op het veld. 14-13 werd het waardoor DDW bovenaan staat en Prinses Irene op 2 punten daarachter volgt.  Prinses Irene kan alle support gebruiken om zondag de overwinning wel binnen te halen.

Programma TOPklasse:

14.30 uur   DDW/SDO'99 1 - Prinses Irene 1