Korfbalsters willen doorzetten

21 september 2019 10:15

Afgelopen zondag speelden de meiden van korfbal 1 hun eerste competitiewedstrijd. Deze wedstrijd werd thuis gespeeld tegen Swift. Ondanks een incompleet team wisten de meiden de punten in eigen huis te houden. Aankomende zondag mogen ze het opnemen tegen Rosolo in Reusel. Zullen nu de punten weer in handen blijven van Prinses Irene? Ze zullen er in ieder geval hard voor gaan strijden.

Het 1e team van Prinses Irene mag aanstaande zondag aantreden tegen Rosolo. Dit team speelt dit seizoen onder begeleiding van 'nieuwe' trainer Diederik Klaasen. Niet geheel nieuw, want hij was voorheen al betrokken bij de selectie. Oud trainer Will vd Kruijs is dit seizoen overgestapt naar Be Quick uit Nuland.
De eerste competitiewedstrijd van Rosolo werd toch wel wat onverwachts verloren tegen De Peelkorf. Ze zullen dus nog hard aan de bak moeten. Prinses Irene moet dit ook en het zal een spannende wedstrijd gaat worden die zondag om 15.00 uur in Reusel wordt gefloten door E.F.H. Mulder.

Afgelopen donderdag werd er eerst nog een bekerwedstrijd gespeelt tegen NDZW in Vlijmen. Dit team komt in de competitie uit in de 1e klasse. Ondanks het betere spel en de mooie acties, werden de kansen aan onze zijde niet goed afgerond waardoor het in de rust nog maar 3-6 voor Prinses Irene op het scorebord stond. Coach Arno Theunisse maakt in de kleedkamer nogmaals duidelijk dat we de betere ploeg waren en die kansen echt beter moesten gaan afronden. De tweede helft werd dan ook beter gespeeld én de kansen werden afgerond. De wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen met een stand van 10-19, waardoor de volgende ronde gespeeld gaat worden op donderdag 3 oktober om 20.00 uur tegen KSV '17 in Nistelrode.

Maar eerste de competitiewedstrijden van 22 september:
Rosolo - Prinses Irene              15.00 uur
Astrantia/ONA - De Peelkorf    15.00 uur
Swift - DDW/SDO '99               15.00 uur

Het tweede team van Prinses Irene speelt zondag tegen Altior 2 in Heeswijk Dinther. Deze wedstrijd begint om 13.00 uur.