Korfbalsters starten competitie

13 september 2019 12:15

Aanstaande zondag zal ook het eerste korfbalteam het seizoen beginnen. De voorbereiding startte half augustus en het was nog een puzzel om de selectie te vormen voor de trainers Arno Theunisse en Eric van de Braak. Na een aantal oefenwedstrijden zal het eerste team echter deze week voor het eerst écht aan de bak moeten tegen Swift uit Velden. En dat zal een zware dobber worden.

Alle andere korfbalteams startten al een week eerder, maar doordat het vaandelteam van het korfbal in de Topklasse uitkomt heeft deze een iets andere planning. Er zijn namelijk minder wedstrijden te spelen in de Topklasse, en daardoor begint de competitie pas later. De verandering in de planning van het KNKV gooide nog roet in het eten, want eigenlijk zou de competitie zelfs pas volgende week starten. Door deze wisseling begint het eerste korfbalteam gehavend aan de competitie. Met enkele speelsters die nog aan het genieten zijn van een vakantie, en Maddy van Dijk en Lindy Exters die nog een (lange) weg te gaan hebben vanuit hun kruisbandblessures, wordt het een lastige wedstrijd.

De tegenstander van zondag is Swift, die de Prinses Irene meiden al vaak tegen kwamen in de Topklasse. Swift is een ploeg die al jaren in de middenmoot of bovenin de Topklasse meedraait. Vorig jaar heeft de ploeg uit Velden het in de veldcompetitie echter twee maal moeten afleggen tegen Prinses Irene: éénmaal werd er toen door de Nisseroise dames gewonnen met 16-15 en eenmaal met 6-7. In de zaalcompetitie was Swift echter twee maal te sterk voor Prinses Irene.

Dat Prinses Irene zondag helemaal voor de winst wil gaan moge duidelijk zijn. Het succes van vorig jaar in de veldcompetitie zouden ze natuurlijk graag willen herhalen. Er zijn genoeg mogelijkheden, maar helaas bieden prestaties uit het verleden geen garanties voor de toekomst. Met allemaal nog nul punten op de standenlijst zal Prinses Irene de komende weken eens moeten uitzoeken waar ze staat.

Zondag om 15.00 uur zal scheidsrechter J. van Houwelingen het beginsignaal geven voor de competitie en de wedstrijd. Alle support is welkom om de overwinning binnen te slepen.

Programma TOPKLASSE B 15 september
15.00 uur DDW/SDO ’99 1 – Astrantia/ONA 1