Prinses Irene 2 - Oranje Wit 2 9-13

12 mei 2019 19:45

Rita Pater

Het ontbrak ons vandaag aan genoeg felheid om in aanmerking te komen voor de punten. Oranje Wit 2 ging dan ook verdiend met de winst aan de haal. De wedstrijd eindigde in 9-13.

Na vorige week ons eerste punt gehaald te hebben in de reserve topklasse, hadden we vandaag de kans om van de laatste plek af te komen. Er moest dan gewonnen worden van Oranje Wit die op de een na laatste plek vertoefde. Vanaf minuut 1 was Oranje Wit vandaag echter de bovenliggende partij en lieten ze zien dat ze in de reserve topklasse willen blijven. Op alle fronten was de ploeg uit Leunen feller dan de oranje dames. Al snel keken we tegen een 0-3 achterstand aan. Anne kon wat terug doen door te scoren uit een vrije worp. Oranje Wit scoorde van ver de 1-4. Ook Robin scoorde van ver en bracht de stand op 2-4. Oranje Wit gaf de voorsprong niet uit handen en wist deze weer uit te bouwen naar een verschil van 4. Kort voor rust wisten Esther en Nora beiden te scoren uit een korte kans en zo de ruststand op 4-6 te brengen. Lotte kwam na de rust in het veld om toch te proberen de aansluiting te vinden. Ze wist een strafworp te verzilveren en na nog twee scores van Oranje Wit, bracht Esther de stand naar 6-8. Door 2 rake schoten van weer Lotte wisten we de gezochte aansluiting te vinden 8-8. Helaas wisten we na deze aansluiting niet door te pakken. Oranje Wit wist 5x achtereen te scoren en hiermee was de wedstrijd gespeeld. Robin kon in de laatste minuut nog wat terugdoen en bracht de eindstand op 9-13.
Jammer meiden, maar met een achterstand van drie punten met nog drie wedstrijden te spelen tegen de ploegen in de bovenste regionen van onze poule, moeten we constateren dat we zeer waarschijnlijk volgend seizoen op een niveautje lager gaan spelen.
Carolien, Lotte en Lindy heel hartelijk dank dat jullie er vandaag bij waren!
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Robin van de Boom (2x), Lizan Kerkhof, Nora Schouten (1x), Sanne Pluk, Carolien van Santvoort, Anne Schouten (1x), Lisan Mikkers
Wisselspeelsters: Carlijn van de Ven, Marleen Thijssen, Lotte Wilbers (3x), Lindy Exters