Prinses Irene 2 - ODC 2 9-17

24 maart 2019 15:00

Rita Pater

Ondanks een goede wedstrijd van onze zijde nam koploper ODC 2 terecht de punten vandaag mee naar huis. ODC won de wedstrijd met 9-17.

De eerste minuten van de wedstrijd lieten we ons verleiden tot het te snel willen scoren en leden daarmee te snel balverlies. ODC wist hier wel raad mee en strafte ons daar direct voor af door 2x achtereen raak te schieten. Lindy wist met een fraai afstandsschot wat terug te doen, echter ODC zette daar meteen een doelpunt tegenover. Na deze slechte start van onze kant, keerde de rust terug en werd er veel beter gezocht naar goede kansen. Ook de verdediging stond als een huis. Carlijn scoorde van ver de 2-3. ODC de 2-4, maar meteen was het Anne die met een score uit een vrije worp weer voor de aansluiting zorgde. ODC, toch gewaarschuwd door onze goede wedstrijd van vorige week tegen Be Quick, nam geen risico en wisselde meteen twee van haar dames. Door een oogblessure van Lindy waren we even de weg kwijt en dat resulteerde in vier doelpunten voor ODC. Marleen scoorde met een mooi afstandsschot de 4-8. Daarna was het weer 2x raak voor ODC. Anne bracht met een score uit een korte kans de ruststand op 5-10.
Waar we in de uitwedstrijd tegen ODC compleet van het veld werden gespeeld, was dat vandaag zeker niet het geval. Het was een mooie strijd met hele goede fases van onze kant. ODC was echter wel een maatje te groot. Na rust bouwde ODC de voorsprong uit naar 5-13. Lisan kon van ver tegenscoren, maar ODC deed hetzelfde. Esther scoorde uit een strafworp en ODC uit een vrije worp. Het gaatje wisten we helaas niet te dichten. De ODC dames waren loepzuiver van ver en wisten wederom uit de verste hoeken raak te schieten. Esther bracht uit een vrije worp het laatste doelpunt op het scorebord; 9-17.
Meiden een mooie goede wedstrijd gespeeld waarvan we hopelijk veel geleerd hebben. ODC was de terechte winnaar en zal zeer waarschijnlijk volgende week het kampioenschap binnen weten te halen.

Opstelling en scores: Carlijn vd Ven (1x), Robin vd Boom, Lizan Kerkhof, Lina van Dijk, Anne Schouten (3x), Lindy Exters (1x), Lisan Mikkers (1x), Marleen Thijssen (1x)

Wisselspeelsters: Esther van Venrooij (2x), Nora Schouten, Sanne Pluk