Prinses Irene 2 - DSV 2 9-9

2 december 2018 16:45

R. Pater

Evenals vorige week tegen Bladella, was het vandaag tegen DSV 2 ook een gelijk opgaande strijd. De wedstrijd eindigde in 9-9 en zo werden wederom de punten door beide ploegen gedeeld.

Na de mooie goede wedstrijd van vorige week was het doel ook vandaag scherp te starten en lekker te gaan scoren. De tegenstander van vandaag was DSV 2 uit Diessen. Esther opende de score uit een korte kans. Daarna was het 3x raak voor DSV. Uit een toegekende strafworp wist Esther de 2-3 in het gele mandje te gooien. Het daaropvolgende part van de wedstrijd werd er volop strijd geleverd door beide ploegen, maar werd er niet gescoord. Onze verdediging stond als een huis, echter ook de verdediging van DSV stond goed en wisten te voorkomen dat wij het aansluitingsdoelpunt konden maken. DSV wist met een afstandsschot de 2-4 op het scorebord te brengen. Anne bleef heel rustig bij een toegekende vrije worp en wist deze keurig af te ronden. Weer was het DSV die een gaatje van 2 wist te slaan. Vlak voor rust wist Esther, wederom uit een strafworp, de 4-5 te scoren.
Na rust was het weer Esther die een korte kans wist te benutten en wist zo de stand gelijk te trekken. DSV kwam weer op voorsprong met een score uit een afstandsschot. Maar ook Nora liet zien dat ze over een goed afstandsschot beschikt en bracht ons weer naast DSV. Lisan, die voor de geblesseerde Carlijn in het veld was gekomen, wist uit een mooie doorloopbal ons voor het eerst op een voorsprong te zetten, 7-6. Esther schoot vandaag met scherp, want wederom was het raak uit een strafworp, 8-6. DSV knokte zich echter terug en wist 3x achtereen te scoren en bogen hun achterstand weer om naar een voorsprong. Esther was echter onnavolgbaar vandaag en wist te scoren uit een vrije worp en bracht zo de verdiende eindstand van 9-9 op het scorebord. Keihard gewerkt meiden en zeker verdedigend een uitstekende partij gespeeld. Mae Gevers maakte ons team vandaag weer compleet; Mae bedankt dat je er weer bij was!

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (6x), Lina van Dijk, Lizan Kerkhof, Carlijn vd Ven, Anne Schouten (1x), Nora Schouten (1x), Carolien van Santvoort, Marleen Thijssen

Wisselspeelsters: Lisan Mikkers (1x), Mae Gevers