DSV 2-Prinses Irene 2

4 maart 2018 17:00

Rita Pater

Bij vertrek uit Nistelrode was er nog een heel klein kansje op het kampioenschap. Emos speelde tijdens ons autorit naar Diessen hun wedstrijd uit bij Dakos2. Na een gelijkopgaande strijd delfde Dakos uiteindelijk het onderspit en Emos werd in Someren kampioen in onze klasse. Onze wedstrijd was derhalve niet echt meer van belang en zou slechts uitwijzen of we 2e of 3e zouden worden. We wisten helaas niet te winnen en DSV 2 ging er met een winst van 13-8 én de 2e plek vandoor.

Ondanks de teleurstelling die toch even verwerkt moest worden, werd er goed begonnen aan de wedstrijd. Verdedigend stond het goed en er werden mooie aanvallen opgezet. Robin opende de score, waarna DSV 3x op rij wist te scoren. Robin scoorde de 3-2 met een mooi afstandsschot. DSV wist een doorloopbal te benutten, maar meteen zette Anke daar weer een afstandsschot tegenover. DSV schoot ook raak van ver. Robin was lekker op dreef en wist haar 3e doelpunt te scoren waardoor het verschil maar weer 1 doelpunt was. Daarna was het echter 5x op rij DSV die wist te scoren. De koppies gingen hangen en het geloof om vandaag punten te kunnen pakken was weg. Marleen wist nog 1x tegen te scoren voor de rust uit een goed genomen korte kans.
Na rust was het Marleen die van ver het gele mandje wist te vinden. DSV wist 2x raak te schieten en liep zo uit naar een voorsprong van 12-6. Ook Marleen was lekker bezig vandaag en scoorde ook haar 3e van deze wedstrijd. DSV werd een strafworp toegekend en Lina maakte uit een afstandsschot het laatste doelpunt in deze wedstrijd en bracht hiermee de eindstand op 13-8.
Maud Smits van de A1 was wederom van de partij om ons team compleet te maken. Ze speelde de hele 2e helft en deed dit uitstekend; bedankt Maud dat je erbij was!
Meiden natuurlijk is het een teleurstelling dat we na zo'n goed begin onze koppositie in de laatste weken uit onze handen zagen glippen. Maar vergeet niet dat bij aanvang van het seizoen de doelstelling was niet te degraderen. In plaats van degraderen hebben jullie toch maar mooi meegedaan voor het kampioenschap. Ben trots op je zelf en vanaf volgende week gaan we weer lekker naar buiten voor het vervolg van de veldcompetitie.
Opstelling en scores: Lina van Dijk (1x), Robin vd Boom (3x), Lizan Kerkhof, Carolien van Santvoort, Lotte Wilbers, Anne Schouten, Marleen Thijssen (3x), Anke van Leuken (1x)
Wisselspeelsters: Lizelle van Zutphen en Maud Smits