Prinses Irene 2 - Klick 2

25 februari 2018 16:45

Rita Pater

Het lukte vandaag helaas niet om de koppositie vast te houden. Prinses Irene 2 ging vrijwel kansloos ten onder aan de uit alle hoeken scorende dames van Klick 2. De wedstrijd werd verloren met 9-17.

Met alles nog in eigen hand begonnen we vandaag aan de voorlaatste wedstrijd in deze zaalcompetitie. Een misstap zou fataal kunnen zijn in onze spannende competitie waar nog drie ploegen in de race waren voor het kampioenschap. Vanaf minuut 1 was het echter een foutenregen aan onze kant en begon Klick 2 veel en veel scherper aan de wedstrijd dan wij. Vanuit alle hoeken wisten ze van ver het gele mandje te vinden, waar het ons zeer moeizaam lukte om een goede aanval op te zetten. De 1e helft wisten we de achterstand nog redelijk beperkt te houden. Door scores van Lotte en 3x Carolien gingen we rusten met een 4-8 achterstand. In de rust besproken dat de inzet echt naar 150% moest om de wedstrijd nog te doen keren. Dit lukte helaas niet. Het was wederom Klick die veel scherper was dan wij. Van grote afstand wisten ze keer op keer raak te schieten en we kwamen er vandaag gewoon niet aan te pas.Waar Klick 9x het mandje wist te vinden, konden wij door scores van Lotte 2x, Lizan, Anne en Lina, daar maar 5 doelpunten tegenover te stellen. Na de wedstrijd gloorde er nog even hoop toen we te horen kregen dat ook DSV 2 vandaag niet had weten te winnen. Echter Emos 2 wist van de top3 de zenuwen wel in bedwang te houden en sloot hun wedstrijd winnend af. Hierdoor zijn we onze koppositie kwijt en heeft Emos nu 1 punt meer dan wij. Alleen bij winst volgende week tegen DSV en verlies van Emos is een kampioenschap nog mogelijk. Alles kan natuurlijk in de sport, maar de kansen op het kampioenschap zijn helaas een heel stuk kleiner geworden.
Sanne en Maud maakten vandaag ons team compleet; bedankt meiden dat jullie erbij waren!
Opstelling en scores:
Lina van Dijk (1x), Robin vd Boom, Lizan Kerkhof (1x), Lizelle van Zutphen, Anne Schouten (1x), Carolien van Santvoort (3x), Lotte Wilbers (3x), Marleen Thijssen
Wisselspeelsters: Anke van Leuken, Sanne Pluk, Maud Smits