Korfrakkers 3- Prinses Irene 2 12-16

21 januari 2018 17:30

Rita Pater

In een mooie sportieve wedstrijd wisten De Prinses Irene 2 dames wederom aan het langste eindje te trekken en de punten mee naar Nistelrode te nemen.

In de 1e helft ontspon er zich een gelijk opgaande strijd qua scores. Robin wist vandaag het 1e doelpunt op het scorebord te brengen met een mooi afstandsschot.De Korfrakkers scoorden meteen tegen uit een korte kans. Anne, die loepzuiver is bij een korte kans scoorde haar eerste van de middag. Wederom kwam de Korfrakkers langszij en scoorden de 2-2. Daarna was het 2x Prinses Irene die het mandje wist te vinden. Lizelle en Lina gooiden allebei een prima afstandsschot binnen. Korfrakkers wist echter weer aan te haken en scoorden de 3-4 uit een korte kans. Anne maakte haar 2e uit een korte kans en wist de voorsprong weer naar 2 doelpunten te brengen. De Korfrakkers is echter een ploeg met veel ervaring en wisten de kleine kansjes die ze kregen uitermate slim te benutten. Ze wisten 2x achtereen te scoren en trokken de stand weer gelijk naar 5-5. Lotte was lekker op dreef vandaag en scoorde 2x achter elkaar van ver en zette ons weer op een voorsprong van 5-7. Nog 1x kwam Korfrakkers langszij en wisten met een doorloopbal en een korte kans de stand op 7-7 te brengen. Anne scoorde haar 3e korte kans en zette ons een paar seconden voor het rustsignaal weer op een verdiende voorsprong van 7-8.
Na rust, gingen de dames met een gewijzigde verdedigende tactiek het veld in. Hierdoor lukte het Korfrakkers niet meer om langszij of op voorsprong te komen. Lotte scoorde haar 3e afstandsschot meteen na rust. Kortrakkers scoorde uit een korte kans de 8-9. Ook Robin zat heerlijk in de wedstrijd vandaag en scoorde haar 2e van de middag. Lotte vond het gelukkig ook nog niet genoeg en scoorde haar 4e doelpunt vandaag uit een mooi aangegeven doorloopbal. Korfrakkers scoorde de 9-11, maar direct daarna wist wederom Robin het mandje te treffen uit een korte kans. Korfrakkers wist een strafworp te benutten en bracht het verschil weer naar 2 doelpunten. Anne nam het voortouw om ons betere spel in een ruimere voorsprong uit te gaan drukken. Ze scoorde weer 2x achtereen uit een korte kans en bracht de stand op 10-14. Korfrakkers kreeg wederom een strafworp toegekend en wist deze uitstekend te benutten. Robin wist ook haar 4e doelpunt vandaag te scoren uit een mooi afstandsschot. Korfrakkers deed dit ook nog een keer 12-15. Anne was het meest trefzeker vandaag en scoorde maar liefst haar 6e doelpunt en bracht de eindstand op een mooie 12-16.
Een mooie goede overwinning meiden en terecht de punten mee naar Nistelrode genomen.
Lisan van de A1 maakte ons team vandaag compleet; bedankt Lisan dat je erbij was!

Opstelling en scores:
Lina van Dijk (1x), Lizelle van Zutphen (1x), Lizan Kerkhof, Robin van de Boom (4x), Lotte Wilbers (4x), Anne Schouten (6x), Anke van Leuken, Marleen Thijssen

Wissels: Esther van Venrooij, Carolien van Santvoort, Lisan Mikkers