ROSOLO 3 - PRINSES IRENE 2

30 januari 2023 14:15

Vandaag namen de korfbalsters van Prinses Irene 2 het op tegen Rosolo 3. Hier hebben de meiden al eens eerder tegen gespeeld. Toen wisten ze de punten in Nistelrode te houden. Dit keer in het begin nog een spannende wedstrijd, maar uiteindelijk een duidelijke overwinning voor Rosolo.

Deze zondag stond er een vroege wedstrijd in Reusel op de planning. Helaas kampen de meiden van Prinses Irene 2 al een aantal weken met verschillende blessures, maar gelukkig hielpen de meiden van het derde ons uit de brand, super fijn!

Om 11:00 klonk het fluitsignaal onder leiding van M. Swaans. In de vierde minuut opende Debra de score door er een strafworp in te gooien. Rosolo ging een versnelling hoger spelen en door een run van vier doelpunten, kwamen zij op een voorsprong van 4-1. Snel daarna lieten de meiden uit Nistelrode ook zien wat ze kunnen en trokken Sam en Nora de stand weer naar 4-3. Rosolo wist nog drie keer te scoren en met een stand van 7-3 gingen de meiden de rust in.

Na een goede peptalk van onze coach Lizelle konden ze er weer tegenaan. Zo opende Nora de tweede helft door er een vrije worp in te gooien. Helaas wist Rosolo de tweede helft de korf goed te vinden en bleven ze scoren. Toch bleven onze meiden doorgaan. Via een korte kans van Noëlle en tevens ons laatste doelpunt kwam de stand op 12-6. Met een eindstand van 13-6 werd de wedstrijd afgefloten en bleven helaas de punten in Reusel.

Aanstaande zondag spelen ze in ‘t Vijfeiken in Heesch tegen Rooi 2.  De wedstrijd begint om 16.45 u. De meiden zijn gebrand om de punten binnen te halen en kunnen hiervoor dus alle support gebruiken!

Ze hebben vandaag hard gewerkt en willen de speelsters van het derde en coach Lizelle bedanken voor het fanatisme en enthousiasme vandaag!

Opstelling en scores: Sam van den Akker (1), Debra Ruijs (2), Karlijn van den Heuvel, Mae Gevers, Noëlle Waals (1), Jill van Niftrik, Nora Schouten (2), Josje Reijnders

Wissels: Merel van Roosmalen, Emma ten Bhömer