Prinses Irene 2 - DAW Schaijk 2

19 december 2022 10:45

Zondag 18 december speelden de dames van Prinses Irene 2 de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar. De wedstrijd werd gespeeld tegen DAW 2, die nog geen punten heeft gepakt in deze poule.

Om 11:40 klonk het startsignaal. De wedstrijd werd gespeeld onder leiding van M. Sparreboom.

Emma wist in de 1ste minuut meteen een vrije worp er in te gooien. DAW gooide via een strafworp de 1-1 binnen.  Anouk wist door middel van een doorloopbal Prinses Irene weer op voorsprong te zetten. Het ging gelijk op in het begin van de eerste helft. Met nog 17 minuten te gaan in de eerste helft wisten de dames van Prinses Irene 2 het goed dicht te houden bij DAW. Dit werd in de aanval beloond met nog vier doelpunten. Een mooie doorloopbal van Noëlle, twee schoten van Jasmijn en een vrije worp werd er door Nora rustig ingegooid.

Zo ging Prinses Irene 2 de rust in met een 7-4 voorsprong.

De tweede helft wist Noëlle het eerste doelpunt in de tweede helft te maken. Dit werd daarna gevolgd door een ver afstandsschot van DAW. Prinses Irene 2 wist door middel van Emma,  Josje en Noëlle de stand op 11-5 te brengen. In het laatste kwartier wist DAW er nog 3 doelpunten in te gooien via twee schoten en een strafworp.

De wedstrijd werd gewonnen met een stand van 11-8.

De meiden zullen zich na de kerst weer gaan voorbereiden op de volgende wedstrijd. Prinses Irene 2 speelt dan op 15 januari om 14.00 tegen Dakos 2 in Someren. Ook dan gaan de meiden er alles aan doen om te punten mee te nemen naar Nistelrode.

Opstelling en scores:

Emma ten Bhomer (2), Anouk van Grunsven (1), Nora Schouten (1), Evi van den Broek, Jasmijn van der Pas (3), Noëlle Waals (3), Josje Reijnders (1), Sam van den Akker.

Wissels: Jill van Niftrik en Debra Ruijs