Emos 2- Pr. Irene 2 13-13

3 december 2017 18:00

Rita Pater

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Emos 2 uit Schaijk op het programma. Wedstrijden tegen Emos staan altijd symbool voor de nodige spanning en strijd; zo ook vandaag. Afwisselend wisten beide ploegen de voorsprong te pakken, maar na het laatste fluitsignaal stond er een terechte uitslag van 13-13 op het scorebord.

We openden sterk. Lizelle nam uit een korte kans de 0-1 voor haar rekening en Robin uit een mooie doorloopbal de 0-2. Emos was even verrast door onze overtuigende opening, maar herpakte zich snel. Ze scoorden maar liefst 4x achtereen en bogen zo de achterstand om naar een 4-2 voorsprong. Uit een mooi gespeelde aanval wist Anne uit een korte kans de achterstand weer te verkleinen naar 4-3. Ook Emos scoorde uit een korte kans. Dat we Carolien met een opdracht het veld in kunnen sturen, liet ze blijken. Ze kreeg de lastige taak Esther te vervangen vandaag die met Pr Irene 1 mee was voor de streekderby tegen Altior. Nou die taak voerde Carolien met verve uit. Ze wist met twee prachtige afstandsschoten de stand weer gelijk te trekken naar 5-5. Emos scoorde net voor rust de 6-5. In de rust besproken dat we vooral de rust moesten bewaren in ons spel en keihard blijven werken. Die opdracht werd uitgevoerd. We kwamen zeer sterk uit de kleedkamer en wisten maar liefst 5x achtereen te scoren in acht minuten tijd. Anke met een prachtig afstandsschot, Weer 2x Carolien met een afstandsschot en een korte kans, Anke met een afstandsschot en Lotte ook met een afstandsschot van heel ver. Zo bouwden we onze voorsprong uit met maar liefst 4 doelpunten. Maar we realiseerden ons dat de punten echt nog niet binnen waren. Emos is een ploeg die altijd tot de laatste minuut vecht voor de overwinning. En zo ontstond er een geweldig spannend slot van de wedstrijd. Emos kroop doelpunt voor doelpunt dichterbij tot het weer gelijk stond 10-10. Maar dat de Pr. Irene dames ook kunnen knokken lieten ze allemaal zien. Robin maakte een mooi doelpunt van afstand en Carolien scoorde maar liefst haar 5e doelpunt van deze middag uit een goed genomen doorloopbal. We stonden weer op voorsprong 10-12. Emos bleek veerkrachtig. Ze wisten weer 3x achtereen te scoren en wisten zo hun achterstand wederom om te buigen in een voorsprong. Met nog 2 minuten op de klok was het billen knijpen op de bank. Het zou toch niet zo zijn dat we na zo hard gewerkt te hebben zonder punten naar Nistelrode moesten. De koppies bleven erbij en in de laatste secondes van de wedstrijd wist Lina uit een hele mooie aanval een goed genomen doorloopbal in het mandje te gooien en wisten de meiden een zeer verdiend punt uit deze mooie wedstrijd te slepen. Meiden allemaal keihard gewerkt; toppie! Een man of the match kennen we niet in het korfbal, maar als iemand die titel vandaag toekwam was het Carolien wel. Ze wist 5x te scoren en daarnaast wist ze 1 van de beste dames van Emos volledig uit te schakelen.
Vera van de A1 maakte ons team vandaag compleet; Vera bedankt, fijn dat je erbij was.

Opstelling en scores:
Carolien v. Santvoort (5x), Robin vd Boom (2x), Lizan Kerkhof, Lizelle v. Zutphen (1x), Lotte Wilbers (1x), Anne Schouten (1x), Anke v. Leuken (2x), Marleen Thijssen
Wisselspeelsters: Lina v. Dijk (1x), Vera Ruys