Pr. Irene 2-Dakos 2. 12-9

26 november 2017 15:30

Rita Pater

In een gelijk opgaande strijd tegen Dakos 2 in de eerste helft, met als ruststand 5-5, was Pr Irene 2 vandaag de betere ploeg in de 2e helft en wist wederom de winst binnen te slepen met een eindstand van 12-9.

De ploeg uit Someren Heide wist op het veld de wedstrijd tegen ons winnend af te sluiten. Echter na onze goede start in deze zaalcompetitie was de opdracht duidelijk; wedstrijd van vorige week kopiëren en plakken :). Dakos kwam pas na 8 min spelen op een voorsprong met een afstandsschot. Lizelle deed meteen hetzelfde en scoorde de 1-1. Daarna was het wederom Dakos die 2x van ver wist te scoren en nam zo de voorsprong met 1-3. De Prinses Irene dames lieten de koppen niet hangen en wisten middels een korte kans van Esther, een korte kans van Lina en een afstandsschot van Lotte deze achterstand om te buigen naar een 4-3 voorsprong. Dakos benutte een strafworp en zo stond het wederom gelijk. Middels een afstandsschot kwamen ze op een 4-5 stand. Kort voor rust wist Esther uit een strafworp de 5-5 op het scorebord te brengen. De eerste helft was een gelijk opgaande strijd met aan twee kanten veel fouten en slordigheden.
In de rust benadrukt dat we scherp aan de 2e helft moesten beginnen omdat het anders misschien wel eens lastig kon worden om de punten in Nistelrode te houden. Dakos wist meteen na rust uit een strafworp weer op een voorsprong te komen, Lotte scoorde uit een strafworp de 6-6. Prinses Irene liet daarna zien dat er maar 1 ploeg was die de punten verdiende en was de 2e helft duidelijk de bovenliggende ploeg. Dakos wist nog 1x de voorsprong te pakken uit weer een strafworp, maar daarna wisten de Prinses Irene dames betere en langere aanvallen op te zetten. Er werd goed gezocht naar de vrije dame. Lizan en Marleen wisten uit 2x korte kansen de voorsprong weer aan onze zijde te krijgen 8-7. Dakos wist met een afstandsschot nog 1x op gelijke hoogte te komen, maar daarna was het 4x raak aan Prinses Irene zijde. Esther met een strafworp de 9-8, Lina, Lotte en Carolien alledrie van ver voor de 12-8. Dakos wist nog 1x tegen te scoren uit een strafworp maar kon niet meer voorkomen dat de winst vandaag terecht in Nistelrode bleef. Hard gewerkt dames. Verdedigend stond het uitstekend en aanvallend ging het de 2e helft een stuk beter en georganiseerder dan de 1e helft.

Opstelling en scores:
Esther v. Venrooij (3x), Lina v. Dijk (2x), Lizan Kerkhof (1x), Lizelle v. Zutphen (1x), Lotte Wilbers (3x), Carolien v. Santvoort (1x), Marleen Thijssen (1x), Anke v. Leuken

Wisselspeelsters: Anne Schouten en Robin vd Boom