KORFBAL Prinses Irene 2 - DAW 2

13 juni 2022 19:15

Rita Pater

Zondag speelden we onze laatste competitiewedstrijd van dit seizoen tegen DAW 2 uit Schaijk. Ook dit keer waren beide ploegen enorm aan elkaar gewaagd en gaven ze elkaar geen duimbreed toe. DAW trok uiteindelijk aan het langste eind door met 10-11 de punten mee naar Schaijk te nemen.

We begonnen zeer scherp aan de wedstrijd en Esther, die vandaag, na maar liefst 11 seizoenen, haar laatste wedstrijd in de selectie speelde, opende met 2 uitstekende scores uit een korte kans en vrije worp.
DAW vond echter meteen de aansluiting door ook 2x op rij te scoren. Daarna wist Maurie 2x met scherp te schieten van grote afstand en was er weer een gaatje van 2 doelpunten. Helaas wederom van korte duur, want DAW wist ook 2x raak te schieten. Kort voor rust scoorde Maurie wederom van ver de 5-4, maar nog voor we naar de ranja mochten, wist DAW de 5-5 binnen te schieten.
De 2e helft was hetzelfde beeld als de eerste helft. We speelden een prima wedstrijd met mooie aanvallen, maar wisten te weinig raak te schieten, waardoor DAW steeds weer de aansluiting kon vinden.
Guusje scoorde de 6-5, maar DAW deed hetzelfde. Maurie was aardig op dreef vandaag en schoot haar 4e doelpunt binnen, 7-6. Weer vond DAW de aansluiting en voor het eerst in de wedstrijd kwamen ze door nog een score op een voorsprong van 7-8. Dat lieten de oranje dames niet op zich zitten en wisten door 2 mooie afstandsschoten van Mae en Carlijn de achterstand weer om te buigen naar 9-8. Het bleef maar spannend en stuivertje wisselen qua scores. In de slotfase wist DAW de overwinning toch naar zich toe te trekken door 3x op rij te scoren. Kim wist daar nog 1 mooi doelpunt tegenover te zetten, maar dat was helaas niet voldoende om de punten in Nistelrode te houden. De wedstrijd ging verloren met 10-11.
Jammer meiden, kei hard gewerkt, mooie aanvallen gezien maar te weinig gescoord.
Na 11 seizoenen ga ik stoppen als begeleiding van dit mooie team. Meiden én Eric heel erg bedankt voor de fijne tijd en heel veel succes in het nieuwe seizoen!

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Sam van de Akker, Kim van Schijndel (1x), Maurie Verstegen (4x), Meike van Doorn, Lisan Mikkers, Lizan Kerkhof, Guusje vd Brand (1x)
Wisselspeelsters: Mae Gevers (1x), Carlijn vd Ven (1x)

PHOTO-2022-06-12-16-22-01.jpg