KORFBAL Stormvogels 2 - Prinses Irene 2 7-9

22 mei 2022 18:00

Rita Pater

Vandaag speelden we onze uitwedstrijd tegen Stormvogels 2 in Luyksgestel. Een flitsende start, maar de rest vd wedstrijd was het niet zo best maar werd er wel keihard gewerkt om de punten mee naar Nistelrode te nemen. En dat lukte. De wedstrijd eindigde in een 7-9 overwinning.

Een aantal meiden hadden een gezellig 3-daags feestweekend. Top meiden dat jullie zowel gisteren bij de A1 als vandaag bij de wedstrijden van 2 en 1 wel allemaal van de partij waren. Omdat het wel erg vroeg vertrekken was, konden er tijdens de lange autorit naar Luyksgestel gelukkig nog wel wat oogjes dichtgedaan worden.

De wedstrijd ging uitstekend van start. 2 mooie aanvallen resulteerden beide in een doelpunt. Esther uit een korte kans de 0-1 en Kim met een mooi afstandsschot de 0-2. De rest vd 1e helft verliep moeizaam. We moesten keihard werken met helaas erg weinig resultaat. Stormvogels wist met 2 scores op gelijke hoogte te komen en daarna met een afstandsschot op een voorsprong van 3-2. Maurie schoot van ver de 3-3 binnen. Met deze stand werd er gerust.

Meteen na rust nam Mae een uitstekende vrije worp en scoorde de 3-4. Weer wist Stormvogels de stand gelijk te trekken. Esther legde een toegekende strafworp uitstekend binnen en Meike scoorde van ver de 4-6. Ook Lizan wist haar strafworp keurig af te ronden en zo ontstond een voorsprong van 4-7. Stormvogels scoorde van ver de 5-7. Esther kon met een score uit een vrije worp het gaatje weer naar 3 doelpunten te brengen. Door 2 scores van Stormvogels uit korte kansen werd het kort van tijd nog spannend 7-8. Maar de hardwerkende oranje ploeg bleef rustig en Noor wist als A-dame wederom te scoren en bracht de eindstand op 7-9.
Het was geen mooie wedstrijd meiden, maar resultaat telt en dat hebben jullie met heel hard werken prima voor elkaar gebokst.
Noor dank je wel dat je er weer bij was vandaag!
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (3x), Meike van Doorn (1x), Maurie Verstegen (1x), Kim van Schijndel (1x), Lizan Kerkhof (1x), Mae Gevers (1x), Lisan Mikkers, Guusje vd Brand
Wisselspeelsters: Sam vd Akker, Noor Theunisz (1x)