KORFBAL MELDERSLO 2 - PRINSES IRENE 2 14-9

17 april 2022 21:15

Rita Pater

Na het verlies van 14-8 in de 1e play-off wedstrijd tegen Melderslo 2, stonden de ploegen uit Melderslo en Nistelrode vandaag wederom tegenover elkaar in sporthal de Wetteling te Venray. Ook vandaag was de ploeg uit Melderslo de betere ploeg en wist nu met 14-9 van de oranje dames te winnen. Hiermee promoveert Melderslo naar de reserve topklasse.

Vanochtend begon onze 1e Paasdag in sporthal de Overbeek om te supporteren bij ons 1e team. In een mooie spannende pot moesten ze uiteindelijk het onderspit delven tegen Rosolo. Maar zeker een knappe prestatie om deze kruisfinales behaald te hebben! Na de wedstrijd van 1, vertrokken we met de oranje slingers en ballonnen naar Venray. Ook daar werd de tribune prachtig in het oranje gestoken.
We begonnen goed geconcentreerd aan de wedstrijd. Melderslo wist de score te openen, maar Esther wist vrij snel daarna de score gelijk te trekken. Weer was het Melderslo die op voorsprong kwam. Guusje scoorde van ver de 2-2. Daarna was het 2x raak voor Melderslo, maar Guusje verkleinde de achterstand weer naar 1 doelpunt door weer van ver raak te schieten. Kort voor rust wist Melderslo het gaatje naar 3 te brengen door nog 2x raak te schieten. Zo werd er gerust met een 6-3 achterstand. Een eerste helft waarin prima werd gekorfbald en hard gewerkt, maar in de afronding schoten we helaas te kort.
Meteen na rust sloeg Melderslo het beslissende gaatje door snel uit te lopen naar een 8-3 voorsprong. Lisan kon wat terug doen door een strafworp binnen te leggen. Weer was het 2x raak voor Melderslo10-4. Mae wist van ver te scoren en ook Jasmijn, die prima inviel, schoot van ver raak. Melderslo bracht de voorsprong naar 12-6. Guusje mag vaker naar Paaspop😉, want die wist haar 3e van deze middag binnen te schieten. In de slotminuten wisten beide ploegen nog 2x raak te schieten. Esther verzilverde nog een stip en Jasmijn maakte haar 2e doelpunt. De wedstrijd eindigde in 14-9.
Jasmijn en Emma van de A1 maakten vandaag ons team compleet. Meiden heel fijn dat jullie van de partij waren!
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Carlijn van de Ven, Maurie Verstegen, Meike van Doorn, Lizan Kerkhof, Lisan Mikkers (1x), Guusje van de Brand (3x), Mae Gevers (1x)
Wisselspeelsters: Sam van de Akker, Jasmijn van de Pas (2x), Emma ten Bohmer