KORFBAL Prinses Irene 2 - Melderslo 2 8-14

10 april 2022 14:15

Rita Pater

Met een volgepakte oranjetribune speelden de meiden van Prinses Irene 2 vandaag de eerste play-off wedstrijd tegen Melderslo 2. Na een niet al te best begin groeiden de meiden in de wedstrijd, maar bleef Melderslo de bovenliggende ploeg. De wedstrijd ging verloren met 8-14.

De spanning was voelbaar bij de jonge meiden, zeker in de beginfase van de wedstrijd. Dit resulteerde helaas in een snelle 0-4 achterstand. Kim wist na 14 minuten spelen voor het eerst raak te schieten. Melderslo maakte uit een korte kans de 1-5, maar Lizan deed aan de andere kant meteen hetzelfde 2-5. De dames van Melderslo bleken over een prima afstandsschot te beschikken en wisten kort voor rust nog 2x raak te schieten. Er werd gerust met een 2-7 achterstand. In de rust werd er door Eric benadrukt dat er keihard werd gewerkt en er nog niets verloren was. twee doelpunten maken is natuurlijk te weinig, maar 7 tegendoelpunten is geen onoverkomelijke zaak.
Na rust kwamen de meiden dan ook zeer strijdbaar uit het kleedlokaal. Melderslo maakte de 2-8, maar daarna knokten de oranje dames zich terug in de wedstrijd. Guusje maakte uit een doorloopbal de 3-8 en Lisan scoorde van ver de 4-8. Melderslo verzilverde een strafworp, maar zowel Kim en Lisan wisten van ver wederom de korf te vinden, 6-9. Melderslo scoorde de 6-10 en Esther scoorde uit een goed genomen vrije worp de 7-10. Weer was het 2x raak voor Melderslo die het gaatje toch weer naar 5 doelpunten wisten te brengen. Lisan scoorde uit een strafworp de 8-12. Helaas wist Melderslo kort voor tijd nog 2x raak te schieten en zo een einduitslag van 8-14 op het scorebord te brengen.
Voor volgende week dus een zware taak voor de Prinses Irene dames. De uitslagen van de twee play-off wedstrijden worden nl bij elkaar opgeteld. Echter met de strijdlust die er vandaag was en iets gelukkiger in de afronding, is niets onmogelijk. We gaan er alles aan doen om het gaatje te dichten.
Toeschouwers super bedankt dat jullie er vandaag met zo velen voor ons waren!!
Noor en Emma van de A1 maakten ons team compleet, bedankt meiden dat jullie erbij waren.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (1x), Maurie Verstegen, Carlijn van de Ven, Kim van Schijndel (2x), Lizan Kerkhof (1x), Lisan Mikkers (3x), Meike van Doorn, Guusje van de Brand (1x)
Wisselspeelters: Mae Gevers, Sam van de Akker, Noor Theunis en Emma ten Bohmer
20220410-PrinsesIrene2-Merselo2-14.JPG