Prinses Irene 2 - DSV 2 20-6

3 april 2022 15:30

Rita Pater

Na de spannende wedstrijd van ons 1e team, die met een knappe overwinning de kruisfinales in de topklasse wisten te behalen, stond vandaag voor ons de laatste reguliere wedstrijd van onze zaalcompetitie op de agenda. Een wedstrijd waarin voor de dames van Prinses Irene 2 niets meer op het spel stond. Het mogen spelen van de play offs voor promotie naar de reserve top-klasse werd door de meiden 2 weken geleden al zeker gesteld. Zaak om vandaag lekker te ballen in voorbereiding op deze belangrijke play offs. Dat lukte prima en de wedstrijd werd met een mooie uitslag van 20-6 afgesloten.

De start was wat moeizaam, maar het verschil in kwaliteit tussen de twee ploegen was te groot. Al snel wist Maurie de score te openen met een mooie doorloopbal. Hierna was het in 10 minuten tijd volop genieten van de ene na de andere mooie aanval. Carlijn maakte van ver de 2-0, Meike uit een doorloopbal de 3-0, Lisan uit een doorloopbal de 4-0, Esther uit een vrije worp de 5-0 en Carlijn uit een doorloopbal de 6-0. DSV kon tegen scoren uit een vrije worp. Meike scoorde van ver de 7-1 en Kim uit een korte kans de 8-1. Door dit gemak waarmee de doelpunten vielen sloop er wat gemakzucht in de ploeg en dat was terug te zien in het 2e kwart van de wedstrijd. We kwamen niet meer tot scoren en de dames van DSV wisten door 3x te scoren, de stand op een ruststand van 8-4 te brengen.
In de rust werd door de gehele ploeg onderschreven dat in de 2e helft het goede spel van het eerste kwart weer moest en kon worden opgepakt. En dit gebeurde gelukkig ook. De meiden speelden een prima 2e helft waarin veel mooie doelpunten voorbij kwamen. Maurie scoorde uit een korte kans de 9-4 en DSV uit een doorloopbal de 9-5. Daarna werd het kwaliteitsverschil vakkundig verder in doelpunten uitgedrukt. Lisan uit een stip de 10-5, Meike uit een doorloopbal 11-5, Kim van ver de 12-5 en Esther uit een korte kans de 13-5. DSV kon nog 1x scoren deze zondag, maar daarna gingen de dames uit Nistelrode weer vrolijk verder met raak schieten. Lisan uit een doorloopbal 14-6, Kim uit een doorloopbal 15-6, Maurie van ver 16-6, Mae tekende met een stip en een vrije worp voor het 17e en 18e doelpunt, Maurie wederom van ver de 19-6 en het laatste doelpunt werd door Esther keurig binnengelegd uit een korte kans 20-6.
Meiden een mooie solide overwinning. Vanaf nu gaat de focus naar de play-offs die tegen Melderslo 2 gespeeld zullen worden. De eerste wedstrijd zal zondag 10 april om 10.30 uur gespeeld worden in de Overbeek te Nistelrode. Voor de returnwedstrijd is nog geen locatie en tijdstip gevonden. Een update volgt zo spoedig mogelijk op de website.
Josje maakte vandaag ons team compleet. Josje bedankt dat je erbij was!
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (3x), Maurie Verstegen (4x), Kim van Schijndel (3x), Carlijn vd Ven (2x), Lisan Mikkers (3x), Meike van Doorn (3x), Guusje vd Brand, Mae Gevers (2x)
Wisselspeelsters: Lizan Kerkhof, Josje Reijnders