KORFBAL Prinses Irene 2 - Be Quick 3 7-13

13 maart 2022 15:30

Rita Pater

In een wedstrijd waar vandaag van alles geoorloofd leek wat weinig met korfbal te maken had, verloren we uiteindelijk met 7-13. Echter trots op onze meiden dat ze ondanks hun jonge leeftijd prima met de ontstane situatie zijn omgegaan en gelukkig allemaal heelhuids van het veld zijn gestapt.

Na een snelle 2-0 voorsprong door twee mooie schoten van Maurie en Kim, was het daarna 5x op rij raak voor de dames van Be Quick 3 uit Nuland. Mae en Noor wisten het gaatje weer te verkleinen door te scoren uit een korte kans en een mooi afstandsschot. Be Quick schoot van ver raak, maar Lizan vond ook het gele mandje uit een korte kans 5-6. Kort voor rust was het nog 2x raak voor Be Quick, zodat er gerust werd met een 5-8 tussenstand.
Direct na rust werd het gaatje vergroot door een raak afstandsschot van Be Quick. Lizan wist weer tegen te scoren uit een doorloopbal. Be Quick was echter zuiverder in de afronding dan wij en wist 4x achtereen het gele mandje te vinden. Emma die in de 2e helft uitstekend inviel wist zichzelf uiteindelijk te belonen door het laatste doelpunt van deze wedstrijd binnen te schieten.
Noor en Emma van de A1 en Lina en Anne van Pr. Irene 4 maakten vandaag ons team compleet. Meiden super bedankt dat jullie erbij waren vandaag!
Opstelling en scores: Kim van Schijndel (1x), Maurie Verstegen (1x), Carlijn van de Ven, Noor Theunis (1x), Meike van Doorn, Lizan Kerkhof (2x), Guusje van de Brand, Mae Gevers (1x)
Wisselspeelsters: Emma ten Bohmer (1x), Lina van Dijk, Anne Schouten