KORFBAL Prinses Irene 2 - DAW 2 13-7

13 februari 2022 18:45

Rita Pater

De meiden van Prinses Irene 2 speelden vandaag hun wedstrijd tegen DAW 2 uit Schaijk. Deze twee ploegen tegenover elkaar levert bijna altijd een spannende streekderby op. Vandaag was er echter een duidelijke winnaar. Na een geweldige 1e helft trokken de oranje dames de wedstrijd in de 2e helft vakkundig over de streep met een mooie 13-7 overwinning.

De meiden waren erop gebrand het vandaag beter te doen dan in de 1e helft veldcompetitie, waar de wedstrijd nipt met 10-9 werd verloren. Zaak was geduld te hebben en geconcentreerd te blijven ballen. Dat deden de meiden uitstekend! in de eerste 8 minuten lukte het beide ploegen niet tot scoren te komen. Maar door te blijven zoeken, hard te werken en de koppies erbij te houden, wist Esther de score te openen uit een korte kans. Meteen daarna was het Sam die van ver de 2-0 op het scorebord bracht. DAW kon wat terugdoen door ook van ver te scoren. De rest van de 1e helft had DAW echter het nakijken. Waar de Prinses Irene dames rustig zochten naar goede kansen en zo mooie aanvallen creëerden, speelden de dames van DAW te gehaast en wisten daardoor het gele mandje niet te vinden. Lisan scoorde van ver de 3-1, daarna was Esther 2x trefzeker uit een korte kans. Ook Lizan vond de korf uit een korte kans en Mae scoorde uitstekend uit een vrije worp. Zelfs in de laatste 2 minuten bleven onze dames maar gaan en wisten Sam van ver, Carlijn van ver en Lisan nog een strafworp te scoren. Met een zeer comfortabele stand van 10-1 mochten we gaan rusten.
In de rust werden de meiden door Eric gecomplimenteerd met de hele goede eerste helft, maar ook gewaarschuwd voor de 2e helft. DAW is een ploeg die de strijdbijl pas begraaft als het slotsignaal heeft geklonken, dus zaak om geconcentreerd en rustig te blijven spelen. Gezien de tussenstand lag de tijdsdruk duidelijk bij onze tegenstander. Lisan was vandaag erg scherp en wist direct na rust weer te scoren van ver, 11-1. DAW begon wat beter te draaien en wisten 2x te scoren, 11-3. Lisan wist haar 4e van vandaag te scoren door weer een strafworp door het gele mandje te gooien. Hierna kenden we even een mindere fase waar de dames van DAW van profiteerden. Ze wisten 4x achtereen te scoren en kropen iets dichter bij naar een stand van 12-7. Echter niets aan het handje, want Meike wist het laatste doelpunt van vandaag binnen te leggen uit een mooie doorloopbal.
Meiden een hele mooie zeer verdiende overwinning.
Noor maakte vandaag ons team compleet. Bedankt Noor!
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (3x), Carlijn van de Ven (1x), Kim van Schijndel, Sam van de Akker (2x), Lisan Mikkers (4x), Lizan Kerkhof (1x), Mae Gevers (1x), Meike van Doorn (1x)
Wisselspeelsters: Guusje van de Brand en Noor Theunisz