KORFBAL DSV 2- Prinses Irene 2 6-16

6 februari 2022 15:00

Rita Pater

Na 9 korfballoze zondagen, mochten we vandaag gelukkig weer van start. Ondanks de personele problemen in ons eigen team, werd dit gat geweldig opgevangen door 3 oud-speelsters van 2, en konden we met een mooie overwinning van 6-16 tegen DSV uit Diessen weer huiswaarts keren.

Prinses Irene 4 werd vandaag geofferd om de overige teams waar nodig aan te vullen. Wij waren in de gelukkige omstandigheid dat Anne Schouten, Lina van Dijk en Lizelle van Zutphen ons team vandaag compleet maakten. Deze dames, alledrie oud-speelsters van Prinses Irene 2, lieten zien dat ze het nivo nog prima aankonden en balden lekker mee in ons team.
In het begin van de wedstrijd was het even zoeken, maar al snel wist Carlijn de score te openen met een mooi afstandsschot. Esther wist een strafworp te verzilveren. DSV kon wat terugdoen door van ver te scoren, maar de oranje dames werkten keihard om de score verder uit te bouwen. Anne maakte de 1-3 en Maurie scoorde van ver de 1-4. DSV wist een kort kansje te benutten en verkleinde het gaatje weer naar twee doelpunten. Mae was echter gisteravond al om 22.00 uur naar bed gegaan, om superfit te zijn nu we eindelijk weer mochten korfballen. Dat wierp zijn vruchten af want ze scoorde de 2-5 uit een strafworp en de 2-6 uit een korte kans. DSV scoorde de 3-6, maar nog voor rust kon Maurie weer van ver de 3-7 op het scorebord brengen en Mae van ver de 3-8 en uit een knap binnen geschoten vrije worp de 3-9. Een comfortabele stand om te gaan pauzeren.
Na rust liep het de eerste 13 minuten wat moeizaam qua scores. DSV wist 1x te scoren 4-9, maar ons lukte het maar niet om raak te schieten. Daarna ging het gelukkig weer lopen. Lina scoorde uit een mooie doorloopbal, Anne 2x uit een doorloopbal en een kort kansje, Esther uit een strafworp en Carlijn van ver. Met een riante voorsprong van 4-14 was de wedstrijd wel gespeeld. DSV scoorde van ver de 5-14. Mae wist haar 5e doelpunt van vandaag te scoren uit een strafworp, nog 1x DSV van ver en het laatste doelpunt was van Maurie uit een mooi genomen doorloopbal.
Meiden een hele mooie score om de nieuwe competitie mee te openen.
Anne, Lina en Lizelle super bedankt dat jullie vandaag erbij waren!

Opstelling en scores:
Esther van Venrooij (2x), Carlijn van de Ven (2x), Maurie Verstegen (3x), Lina van Dijk (1x), Lisan Mikkers, Mae Gevers (5x), Meike van Doorn, Anne Schouten (3x)
Wisselspeelster: Lizelle van Zutphen