KORFBAL Prinses Irene 2 - KVC 2 14-8

17 oktober 2021 14:30

Rita Pater

De dames van Prinses Irene 2 speelden vandaag een heerlijke wedstrijd tegen KVC 2 uit Hoogeloon. Het publiek werd getrakteerd op verschillende mooie aanvallen waar ook de nodige doelpunten uit voort kwamen. De wedstrijd werd winnend afgesloten met een 14-8 eindstand.

In de eerste fase van de wedstrijd waren de ploegen aan elkaar gewaagd. KVC kwam op een 0-1 voorsprong. Maurie scoorde van ver de 1-1, en meteen daarna was het Lizan die een strafworp wist te verzilveren. KVC kwam op een 2-2, maar Kim wist nog in dezelfde minuut weer een voorsprong op het scorebord te brengen. KVC vond weer de aansluiting door te scoren uit een doorloopbal. De oranje dames bleven echter rustig zoeken naar goede kansen wat resulteerde in een mooie score door Guusje van ver. KVC deed hetzelfde en scoorde de 4-4. Het aanvalsspelletje van KVC werd na deze beginfase steeds beter gelezen door onze dames en dat resulteerde in maar liefst vier doelpunten op rij. Maurie zorgde voor de 5-4. Sam voor de 6-4, Meike voor de 7-4 en Mae voor de 8-4. Een hele mooie stand om mee de rust in te gaan.
Na de rust kende de wedstrijd een mindere fase. Beide ploegen kwamen niet tot scoren. Halverwege de 2e helft gingen de oranje dames echter rustig verder met het goede spel van de eerste helft. KVC scoorde de 8-5 uit een strafworp. Maurie stond vandaag wederom met scherp te schieten en scoorde weer van ver raak. KVC kreeg weer een strafworp waar ze uit wisten te scoren en hielden het gaatje zo op drie doelpunten. Guusje bracht de 10-6 op het scorebord door van ver te scoren. KVC bleef knokken en wist uit een korte kans de 10-7 te scoren. In de laatste 5 minuten werd door onze dames een eindspurt ingezet wat nog in 4 mooie doelpunten resulteerde. Kim schoot van ver de 11-7 binnen. KVC kon nog 1x wat terugdoen uit een vrije worp, maar de drie laatste scores werden door de oranje dames uit Nistelrode binnengelegd. Lisan viel lekker in en zorgde voor een strafworp die ze ook netjes wist af te ronden. Kim scoorde haar 3e van de middag uit een mooi kort kansje en Esther die ook als wissel was ingezet, wist nog een mooi uitgespeeld kansje door het gele mandje te gooien.
Meiden een hele mooie wedstrijd gespeeld; geduldig gezocht, mooie aanvallen en hard gewerkt. Hierdoor zijn we heel verdiend op een hele mooie 3e plek in onze poule terecht gekomen.

Opstelling en scores: Kim van Schijndel (3x), Sam van de Akker (1x), Carlijn van de Ven, Maurie Verstegen (3x), Mae Gevers (1x), Lizan Kerkhof (1x), Guusje van de Brand (2x), Meike van Doorn (1x)
Wissels: Lisan Mikkers (1x), Esther van Venrooij (1x)