KORFBAL Dakos 2 - Prinses Irene 2 10-2

26 september 2021 16:00

Rita Pater

Het mooie spel van vorige week tegen DSV 2 zagen we vandaag uit tegen Dakos 2 in Someren Heide helaas niet terug.
In alle opzichten was het een complete offday en werden we met een 10-2 nederlaag naar Nistelrode gestuurd.

Het eerste aanvalsvak begon slecht en draaide niet; dit leverde een hele snelle voorsprong van 2-0 voor Dakos op. Het andere vak draaide iets beter, maar overall gezien ging bijna alles fout wat er maar fout kon gaan. Ballen werden niet in de handen geplaatst, schoten raakten geen korf, veel balverlies en Dakos was gewoon veel feller dan wij. We gingen rusten met een 0-5 achterstand. 5 tegendoelpunten is op zich best prima, maar als je zelf niet in de wedstrijd zit en niet scoort, zijn het er teveel.
De tweede helft ging iets beter, maar niet dusdanig dat we maar enige hoop konden hebben om het gat te dichten. Dakos ging dus vrolijk door met scoren tot 10-0. Pas toen konden Maurie en Kim namens de oranje dames iets terug doen, door beide een mooi afstandsschot te scoren.
Meiden een wedstrijd om snel te vergeten. Genoeg puntjes gezien vandaag om op te trainen 😉
Florance maakte vandaag ons team compleet; bedankt Florance dat je weer van de partij was!

Opstelling en scores: Esther van Venrooij, Guusje van de Brand, Meike van Doorn, Lisan Mikkers, Lizan Kerkhof, Mae Gevers, Maurie Verstegen (1x), Kim van Schijndel (1x)
Wisselspeelsters: Sam van de Akker, Florance Waals