KORFBAL Prinses Irene 2 - DSV 2 12-4

19 september 2021 18:30

Rita Pater

Onder het genot van een stralend zonnetje deden de dames van Prinses Irene 2 vandaag goede zaken tegen DSV 2 uit Diessen. Als team werd er heel hard gewerkt en werden er erg mooie aanvallen op de mat gelegd. Dit resulteerde in een zeer verdiende klinkende overwinning van 12-4.

DSV opende de score deze wedstrijd, door van ver raak te schieten. Sam zette meteen daarna, daar een mooi doelpunt van ver tegenover en trok de stand gelijk 1-1. Op ons mooie nieuwe veld ligt nog vrij veel zand. Dit leverde de snelle dames Lisan en Sam  vandaag een paar schuifpartijen op, omdat ze een aantal keren in hun hoofd nog sneller wilden dan ze in werkelijkheid al zijn. Lisan scoorde een mooi doelpunt van ver en meteen daarna, heel knap, onder de korf met 1 hand de 3-1. Ook Maurie wist het gele mandje gemakkelijk te vinden en scoorde een mooi schot van ver. Daarna was het 2x raak voor DSV. Meike kwam heel mooi door en wist haar doorloopbal keurig af te ronden, waardoor de voorsprong weer werd uitgebreid naar twee doelpunten. DSV wist de 5-4 te scoren, maar daarmee was het klaar voor de ploeg uit Diessen. Voor rust wisten Maurie, met wederom een schot van ver en Lizan met een slim kort kansje, de voorsprong naar 7-4 uit te breiden. Na de rust gaven de oranje dames nagenoeg geen kans meer weg en lieten ze zien dat er vandaag maar 1 ploeg recht had op de 2 wedstrijdpunten. Het vele publiek, heerlijk dat jullie er weer allemaal zijn, werd getrakteerd op een paar hele mooie aanvallen waaruit de dames nog 5x het mandje wisten te raken. Kim scoorde van ver, Mae een mooie doorloopbal, Sam met haar 2e van vandaag van ver, Lisan een doorloopbal en de laatste was een hele mooie van a-junior Noor die samen met haar teamgenoot Florance de laatste minuten van de wedstrijd het veld in kwam.
Dames een hele mooie overwinning, hard gewerkt, goed gespeeld, kortom een wedstrijd om van te genieten langs de kant.
Noor en Florance bedankt dat jullie ons team vandaag compleet maakten.

Opstelling en scores: Guusje van de Brand, Sam van de Akker (2x), Mae Gevers (1x), Maurie Verstegen (2x), Lisan Mikkers (3x), Lizan Kerkhof (1x), Meike van Doorn (1x), Kim van Schijndel (1x)
Wissels: Carlijn van de Ven, Noor Theunisz (1x), Florance Waals

D4E161BA-D968-4347-A704-38A95222BED8.jpeg