Korfbal Rosolo 3 - Prinses Irene 2 5-13

11 oktober 2020 15:15

Rita Pater

Na de mooie overwinning zaterdagavond van korfbal 1 tegen de Korfrakkers 1 was het zondagochtend de beurt aan de dames van korfbal 2. Zij speelden uit tegen Rosolo 3 in Reusel een prima partij. Er werd rustig en goed gezocht naar de juiste kansen. De gehele wedstrijd waren de oranje dames de bovenliggende partij en beloonden zichzelf vooral in de tweede helft met mooie doelpunten. Met een mooie overwinning van 5-13 gingen de twee punten mee naar Nistelrode.

Vanaf minuut 1 lieten de dames zien vandaag toch echt de eerste punten deze competitie te willen binnenhalen. Er werd goed gecombineerd en gezocht naar goede kansen. In de 4e minuut wist Esther de score te openen door een goed genomen vrije worp raak te schieten. Rosolo wist met een afstandsschot de score gelijk te trekken. Ook Mae wist van ver raak te schieten, maar Rosolo deed helaas hetzelfde. Uit een mooie aanval wist Lizan een korte kans te scoren en zo wederom Prinses Irene op een voorsprong te zetten. Voor de laatste keer deze wedstrijd wist Rosolo met een afstandsschot de stand gelijk te trekken. Marleen kon net voor rust ons weer op een voorsprong zetten met een goed genomen korte kans. Door een ongelukkige botsing met Mae, moest Marleen helaas de wedstrijd in de rust staken vanwege een knieblessure. Laura kwam voor Marleen in het veld en wist Mae mooi vrij te spelen die de bal vervolgens ook keurig binnengooide. Een gaatje van twee doelpunten was geslagen. Toch wist Rosolo weer aan te haken door van ver te scoren 4-5. Lisan Mikkers kon ook van ver raak schieten en scoorde de 4-6. De weerstand van Rosolo was gebroken. De oranje dames wisten met maar liefst 7 scores op rij de de voorsprong uit te bouwen. Achtereenvolgens wist Annelies van ver de 4-7 binnen te gooien, Laura de 4-8, Kim de 4-9, Esther de 4-10, Mae de 4-11 en Laura de 4-12. Allemaal mooie aanvallen waarin steeds heel geduldig gezocht werd naar de vrije dames. Rosolo mocht nog 1x scoren. Annelies tekende voor het laatste doelpunt en zo werd de wedstrijd met een klinkende overwinning van 5-13 afgesloten.
Prima wedstrijd meiden waaruit jullie hopelijk het vertrouwen kunnen putten dat jullie wel degelijk in deze klasse thuishoren.
Laura, Linda en Annelies maakten vandaag ons team compleet. Bedankt meiden dat jullie ondanks het vroege tijdstip van de partij waren.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Lizan Kerkhof (1x), Lisan Mikkers (1), Kim van Schijndel (1x), Marleen Thijssen (1x), Mae Gevers (3x), Maurie Verstegen, Sam van den Akker
Wisselspeelsters: Laura van de Ven (2x), Linda Van Tilburg, Annelies Thijssen (2x)