Korfbal Melderslo 2 - Prinses Irene 2 11-6

4 oktober 2020 14:45

Rita Pater

Een kantine die dicht is, geen publiek, een hele rare gewaarwording om zo onze uitwedstrijd tegen Melderslo 2 te spelen. Gelukkig was er voor ons als leiding bij aankomst een kop koffie en had Melderslo voor een livestream gezorgd zodat supporters toch mee konden kijken. Melderslo was de betere ploeg vandaag en wist onze wedstrijd te winnen met 11-6.

Melderslo begon fel aan de wedstrijd en bouwde een voorsprong op van 3-0. Ons verdedigingssvak moest even zoeken, maar wist vrij snel hun draai te vinden en stond prima. Onze aanval daarentegen draaide moeizaam en was de bal na 1 schot vaak alweer kwijt. Lisan wist met een strafworp ons eerste doelpunt te maken. Melderslo benutte een vrije worp 4-1. Uit een goed uitgespeelde aanval wist Marleen een korte kans uitstekend binnen te leggen 4-2. Melderslo scoorde van ver de 5-2. Mae deed hetzelfde ook scoren met een mooi afstandsschot 5-3. Kort voor rust wist Melderslo het gaatje toch nog te vergroten naar drie doelpunten door een korte kans binnen te leggen.
Maar 6 doelpunten tegen in 1 helft is uitstekend, echter maar drie doelpunten scoren is te weinig.
Na rust begonnen de oranje dames fel en werd er keihard gewerkt om de aansluiting te vinden. Dit resulteerde in drie prima doelpunten. Sam met een doorloopbal en Lisan met een afstandsschot en strafworp. Alles lag weer open. Echter de dames uit Melderslo waren niet van plan de punten uit handen te geven en deden er een schepje bovenop. Met maar liefst vijf doelpunten achtereen liepen ze uit naar een een overwinning van 11-6. Prinses Irene lukte het niet meer om tot scoren te komen. Guusje en Josje van de A1 maakten ons team compleet vandaag. Fijn dat jullie er weer bij waren meiden!

Opstelling en scores: Esther van Venrooij, Marleen Thijssen (1x), Maurie Verstegen, Sam vd Akker (1x), Mae Gevers (1x), Lizan Kerkhof, Lisan Mikkers (3x), Kim van Schijndel
Wisselspeelsters: Guusje vd Brand, Josje Reijnders