Korfbal Prinses Irene 2 - Stormvogels 2

13 september 2020 17:30

Rita Pater

Vandaag speelden we onze eerste thuiswedstrijd tegen Stormvogels 2 uit Luyksgestel. Evenals vorige week werden er mooie aanvallen gespeeld en werden er veel kansen gecreƫerd. Het afronden wilde helaas nog niet altijd lukken. Stormvogels deed dit beter dan wij en wist de wedstrijd met een eindstand van 11-15 winnend af te sluiten.

De start was prima en het eerste afstandsschot van Maddy was raak. Stormvogels wist 2x wat terug te doen, maar daarna zorgden de oranje dames voor een paar flitsende aanvallen die ook prima werden afgerond. Lisan scoorde uit een doorloopbal de 2-1 en Maddy tekende voor nog 2 rake schoten van ver. Mae wist vervolgens een vrije worp uitstekend binnen te leggen en zo stonden we op een mooie voorsprong van 5-2. De fase hierna lieten we Stormvogels steeds beter in hun spel komen en werden we wat slordiger met verdedigen. Stormvogels wist dit prima uit te spelen en de stand om te buigen naar een voorsprong van 5-7. Lizan kon kort voor rust nog een korte kans scoren, maar Stormvogels rondde nog een goede doorloopbal af waardoor we met een achterstand van 6-8 gingen rusten.
Na rust waren er weer twee ploegen die goed aan elkaar waren gewaagd. Echter de vele kansen werden helaas niet allemaal benut. Stormvogels wist het geslagen gaatje te vergroten naar 6-10. Door een mooi doorloopbal van Sam en twee strafworpen die door Lizan en Kim werden benut konden we de achterstand verkleinen naar 9-10. Stormvogels scoorde van ver de 9-11 en Esther scoorde uit een korte kans de 10-11. Stormvogels was helaas doeltreffender dan wij en wist 4x op rij te scoren. Anouk bracht de eindstand met een mooie doorloopbal op 11.15.

Volgende week spelen we uit in Somerenheide en gaan proberen daar onze eerste punten binnen te slepen.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (1x), Lizan Kerkhof (2x), Maurie Verstegen, Maddy van Dijk (3x), Marleen Thijssen, Mae Gevers (1x), Kim van Schijndel (1x), Lisan Mikkers (1x)
Wisselspeelsters: Sam vd Akker (1x), Nora Schouten, Anouk van Grunsven (1x)