Prinses Irene 2 - Oranje Wit 2 11-17

8 maart 2020 19:15

Rita Pater

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Oranje Wit 2 uit Leunen op het programma. Ondanks dat er geen slechte wedstrijd werd gespeeld én er ook hard werd gewerkt door iedereen, was het uiteindelijk de effectiviteit waarmee Oranje Wit onze fouten afstrafte, die ons de das om deed. De wedstrijd ging verloren met 11-17.

Binnen 2 minuten stonden de oranje dames op een 2-0 voorsprong. Maddy van Dijk, die na een lange knieblessure vandaag haar rentree maakte gaf even haar visitekaartje af; 2 schotpogingen, 2x raak. Een hele geruststelling dat ze het scoren niet is verleerd. Sanne schoot van afstand de 3-0 binnen. Oranje Wit liet zich door deze flitsende start van onze zijde niet van de wijs brengen. in 5 minuten tijd lieten ze zien dat ook zij gemakkelijk het gele mandje weten te vinden. het was 4x achtereen raak waarmee de stand op 3-4 kwam. Sanne trok de stand weer gelijk naar 4-4 en het was Maddy die wederom van ver de 5-4 binnenschoot. Ook Oranje Wit wist van ver raak te schieten 5-5. Anne wist een korte kans uitstekend af te ronden 6-5. De laatste minuten voor rust waren echter voor de dames uit Leunen. Ze wisten nog 3x op rij te scoren zodat we gingen rusten met een 6-8 achterstand. Meteen na rust wisten ze het gaatje naar 3 doelpunten te brengen. Anne wist een korte kans te benutten 7-9, maar meteen zette Oranje Wit daar een doelpunt tegenover 7-10. Esther schoot de 8-10 binnen, maar de dames uit Leunen lieten niet toe dat we het gaatje konden dichten. Ze scoorden de 8-11. Anne benutte een toegekende strafworp 9-11, maar weer was het Oranje Wit die 2x op rij doel wist te treffen 9-13. Met scores van weer Anne en Maddy probeerden we nog 1x de aansluiting te vinden, maar Oranje Wit wist ieder foutje aan onze kant vandaag af te straffen. In de slotfase wisten ze nog 4x raak te schieten waardoor het verlies een feit was. Jammer meiden. hard gewerkt maar Oranje Wit was effectiever in de afronding dan dat wij dat waren. Kim van Schijndel van de A1 maakte vandaag ons team compleet. Kim super fijn dat je weer van de partij was.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (1x), Maddy van Dijk (4x), Lizan Kerkhof, Carlijn van de Ven, Sanne Pluk (2x), Anne Schouten (4x), Marleen Thijssen, Anouk van Grunsven
Wisselspeelsters: Mae Gevers, Lisan Mikkers, Kim van Schijndel