Prinses Irene 2 - Bladella 2 12-9

2 februari 2020 16:30

Rita Pater

Tegen de altijd lastige tegenstander Bladella 2 werden we vandaag getrakteerd op een geweldig mooie wedstrijd. In de eerste helft zorgden de oranje dames voor de ene na de andere mooie aanval waarbij helaas wat te weinig werd gescoord. Desalniettemin gingen we met een 5-2 voorsprong rusten. De 2e helft werd het een mooie strijd tussen beide teams maar de oranje dames gaven de opgebouwde voorsprong niet meer weg en wisten de wedstrijdpunten met een einduitslag van 12-9 over de streep te trekken.

Lizan opende de score door een slim kort kansje onder de korf in het mandje te gooien. Bladella scoorde met een afstandsschot de 1-1. Meteen daarna werd een gaatje geslagen door scores van Anouk en Mae van afstand en Esther met een vrije worp 4-1. Bladella kon wat terugdoen uit een doorloopbal. Maar ook Mae glipte langs haar tegenstandster en trok het gaatje weer naar drie doelpunten. De hele eerste helft stond het verdedigend uitstekend en werden er schitterende aanvallen neergezet. Het afronden lukte helaas wat minder, maar we bleven aan de goede kant van de streep. Na rust ging er een tandje bij bij Bladella, maar de oranje dames bleven koelbloedig. Anne zorgde met een strafworp voor de 6-2 en Lisan met een afstandsschot voor de 7-2. Bladella wist 2x het gele mandje te treffen en verkleinde het geslagen gaatje weer naar 3 doelpunten. Anouk scoorde van ver, maar weer was het 2x raak voor Bladella en kropen dichterbij 8-6. Anne wist wederom een toegekende strafworp te benutten en Bladella scoorde van ver. Er werd steeds om en om gescoord. Lizan scoorde haar 2e van de middag uit een korte kans en Bladella wederom van ver 10-8. Met scores van Lisan van ver en Anne uit een korte kans werd de wedstrijd beslist. Bladella wist nog 1x tegen te scoren en bepaalde de einduitslag op 12-9.
Een wedstrijd van de gemiste kansen mogen we het best noemen, maar een mooie wedstrijd waarin door alle meiden keihard werd gewerkt. Kim van Schijndel van de A1 begon mee in de basis en deed dit wederom uitstekend. Carlijn van de Ven sen 3 begon vandaag op de bank, maar heeft door de personele problemen bij de selectie zich bereid verklaard vanaf nu weer bij de selectie aan te sluiten; super fijn Carlijn dat je weer van de partij bent! Ook Noor Theunisz van de A1 viel in de 2e helft prima in. Kim, Carlijn en Noor bedankt dat jullie er bij waren vandaag.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (1x), Kim van Schijndel, Lizan Kerkhof (2x), Lisan Mikkers (2x), Sanne Pluk, Mae Gevers (2x), Anne Schouten(3x), Anouk van Grunsven (2x)
Wisselspeelsters: Carlijn vd Ven, Noor Theunisz, Lina van Dijk