Prinses Irene 2 - Be Quick 3 15-15

26 januari 2020 14:15

Rita Pater

Op deze vroege zondagmorgen speelden we vanwege de pronkzittingen, onze thuiswedstrijd in Heesch tegen de ervaren dames van Be Quick 3. Door keihard te werken, met name in de 2e helft eindigde de wedstrijd in een mooie uitslag van 15-15.

Met Noor Theunisz van de A1 in de basis en een blessure van Sanne in de warming-up waardoor Carlijn van de Ven van Sen 3 al in de eerste minuten van de wedstrijd het veld in moest, was het even zoeken naar elkaar in de vakken. Evenals in de voorgaande weken werd er door Eric gehamerd op geduldig zoeken en kiezen voor de beste kansen die er zijn. Dit gaat steeds beter. Esther scoorde de 1-0 uit een korte kans. Daarna was het drie keer raak voor Be Quick. Carlijn scoorde een mooi afstandsschot, maar de routiniers van Be Quick schoten uit alle hoeken raak en sloegen een gaatje naar 2-5. Anne kon wat terugdoen door te scoren vanaf haar favoriete afstand. Be Quick wist weer 2x het gele mandje te vinden en liep uit naar 3-7. De oranje dames bleven echter keihard werken. Mae scoorde een prachtig afstandsschot 4-7. Be Quick deed echter hetzelfde 4-8. Esther scoorde uit een vrije worp de 5-8 en Be Quick uit een strafworp de 5-9. De meiden deden er alles aan om Be Quick niet verder uit te laten lopen. Anne scoorde de 6-9 en weer wist Be Quick meteen tegen te scoren 6-10. Kort voor rust wist Esther een toegekende strafworp te benutten zodat we gingen rusten met een 7-10 achterstand. In de rust werd benadrukt dat er nog zorgvuldiger gezocht moest worden naar de goede kansen dus geduld bewaren. Als dat zou gaan lukken zouden we een kans hebben om bij te blijven en Be Quick niet verder uit laten lopen. Die opdracht werd uitstekend uitgevoerd. Er ging nog een schepje bovenop en de meiden knokten voor alle ballen. Esther scoorde uit een strafworp de 8-10 en Anne wist voor de 3e keer raak te schieten en verkleinde het gaatje naar 1 doelpunt. Be Quick scoorde uit een korte kans de 9-11, maar daarna was het 3x op rij raak voor de dames uit Nistelrode. Esther scoorde uit een korte kans en strafworp en trok de stand gelijk. Anouk scoorde van ver de 12-11. Be Quick scoorde uit een strafworp, maar nog in dezelfde minuut wist Esther haar 7e doelpunt vandaag te scoren 13-12. Be Quick gaf echter ook niet op en beide ploegen zorgden voor een super spannend slotstuk van de wedstrijd. Be Quick scoorde 2x en boog de achterstand weer om naar een voorsprong van 13-14. Mae scoorde van ver raak 14-14, maar ook Be Quick deed hetzelfde 14-15. In een mooi uitgespeelde aanval werd Lizan vrij gezet en scoorde koelbloedig de 15-15.
Meiden gefeliciteerd met dit dik verdiende gelijkspel. Een mooie wedstrijd waarin er keihard werd gewerkt en we steeds beter erin slagen de opdrachten uit te voeren.
Noor Theunisz en Maurie Verstegen van de A1 en Carlijn van de Ven sen 3 maakten vandaag ons team compleet. Super bedankt meiden dat jullie van de partij waren.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (7x), Lisan Mikkers, Lizan Kerkhof (1x), Mae Gevers (2x), Sanne Pluk, Anne Schouten (3x), Anouk van Grunsven (1x), Noor Theunisz
Wisselspeelsters: Carlijn van de Ven (1x), Maurie Verstegen