Altior 2 - Prinses Irene 2 12-11

19 januari 2020 18:00

Rita Pater

Door de personele problemen bij Prinses Irene 1, worden op dit moment maar liefst drie plekken ingevuld door onze meiden en gingen wij daardoor op pad met 3 a-junioren om aan te treden tegen koploper Altior 2. De a-junioren lieten zien dat zij prima het nivo van Prinses Irene 2 aankunnen en draaiden uitstekend in ons team mee. Tot de laatste minuut werd er gestreden voor de punten. Helaas maakte Altior weinig persoonlijke fouten en werden die bij de oranje dames wat meer gemaakt. Dit zorgde uiteindelijk ervoor dat Altior met de punten aan de haal ging. De wedstrijd eindige in 12-11

Met de wetenschap dat wij tot nu toe de enige ploeg waren die er dit seizoen in geslaagd waren om Altior 2 punten afhandig te maken, ging de wedstrijd vol vertrouwen van start. Kim van Schijndel van de A1 startte mee in de basis en deed dit uitstekend. Al na 3 minuten opende ze de score met een mooi afstandsschot en zette onze ploeg op een voorsprong van 0-1. Kort daarna kreeg Altor een strafworp toegekend en trok de stand gelijk. Ook Sanne schoot met scherp en bracht de stand naar 1-2. Daarna was het 2x raak voor Altior. Kim kwam mooi langs voor een doorloopbal en trok de stand naar 3-3 en meteen daarna was het weer raak voor Sanne en stond het 3-4. Altior kwam langszij met een afstandsschot, maar Lisan wist ons kort voor rust toch weer op een voorsprong te zetten 4-5.
4 tegendoelpunten in 1 helft was uitstekend. Echter door teveel foutjes werd er niet altijd even geduldig gezocht naar de beste kansen en kwamen we zelf helaas niet verder dan 5 doelpunten. Dat moest de 2e helft beter.
Altior kwam scherp uit de kleedkamers en boog de 4-5 achterstand om naar een 6-5 voorsprong. De oranje dames bleven echter keihard werken en Anouk schoot van ver de 6-6 binnen. Weer wist Kim haar tegenstandster te verrassen met een mooi afstandsschot 6-7. Meteen daarna wist Esther uit een korte kans te scoren en zorgde zo voor het eerst in de wedstrijd voor een gaatje van twee doelpunten. Het lukte helaas niet dit door te trekken. Weer kwam Altior terug in de wedstrijd door twee keer te scoren en de stand naar 8-8 te brengen. Dit kunstje wisten de dames uit Nistelrode echter ook voor elkaar te krijgen en met scores van Esther uit een korte kans en Kim maar liefst met haar 4e doelpunt stond er wederom een voorsprong van twee doelpunten op het scorebord 8-10. De strijd was echter nog niet gestreden. Met 4 scores op rij wist Altior de stand nogmaals om te buigen naar een 12-10 voorsprong. Esther wist in de slotfase nog 1x tegen te scoren uit een strafworp maar het lukte helaas niet meer om op gelijke hoogte te komen.
Meiden kei hard gewerkt, maar helaas net wat meer foutjes dan de tegenstander. Als we die eruit kunnen gaan krijgen doen jullie zeker mee voor de bovenste plek in onze poule.
Dames van de A1 super bedankt dat jullie erbij waren vandaag. Kim speelde een geweldige wedstrijd in de basis en Josje en Noor vielen in de 2e helft uitstekend in, tegen een toch erg lastige tegenstander.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (3x), Lisan Kerkhof, Lisan Mikkers (1x), Kim van Schijndel (4x), Sanne Pluk (2x), Anne Schouten, Mae Gevers, Anouk van Grunsven (1x)
Wisselspeelsters: Josje Reijnders en Noor Theunisz