Korfrakkers 3-Prinses Irene 2

28 september 2019 21:00

Rita Pater

Op deze winderige zaterdagavond speelden we onze uitwedstrijd tegen Korfrakkers 3. Het werd een wedstrijd die we maar heel snel moeten vergeten. Met een hele slechte eerste helft en een iets betere 2e helft wisten we gelukkig wel de puntjes mee naar Nistelrode te nemen. De wedstrijd werd gewonnen met 8-10.

Korfrakkers opende de score uit een korte kans. Pas in de 16e minuut konden we iets terug doen door een toegekende strafworp die Carolien prima wist te benutten. De eerste helft bleef het echter een spelletje met veel slechte ballen en veel fouten. Korfrakkers scoorde de 2-1 uit een strafworp en de 3-1 met een afstandsschot. Het was Korfrakkers tot dusver nog niet gelukt om punten te halen in deze competitie. Doordat het bij ons echter totaal niet liep ging Korfrakkers er in geloven dat vandaag de eerste punten bijgeschreven konden worden..5 minuten voor rust wist Esther 2x raak te schieten uit een vrije worp en een korte kans. Korfrakkers zette daar meteen weer een score tegenover uit een afstandsschot. Nora trok de stand weer gelijk door ook een strafworp te benutten. Net voordat we de kleedkamers op gingen zoeken, wist Korfrakkers echter weer op een voorsprong van 5-4 te komen.
In de rust werd duidelijk dat het de tweede helft echt anders zou moeten en dat we ook uit moesten gaan stralen dat die punten vandaag mee naar Nistelrode zouden gaan.
Korfrakkers wist meteen raak te schieten in hun eerste aanval en sloegen zo weer een gaatje van twee. Nora wist gelukkig ook direct raak te schieten met een mooi afstandsschot., Weer was het Korfrakkers die het verschil naar twee doelpunten bracht. Door fouten van de Erpse dames kregen we kort na elkaar twee strafworpen toegekend, die beiden uitstekend werden binnengegooid door Esther 7-7. Korfrakkers wist nog 1x op voorsprong te komen door te scoren uit een korte kans. De laatste drie doelpunten kwamen echter van onze dames. Lizan trok de stand gelijk met een doorloopbal, Esther scoorde uit een korte kans en Lina wist ook uit een korte kans de beslissende treffer te scoren waarmee de wedstrijd eindigde in een overwinning van 8-10.
Meiden met hangen en wurgen de overwinning over de streep getrokken. Hopelijk vandaag geleerd hoe het niet moet en volgende week samen weer gaan strijden in de thuiswedstrijd tegen Oxalis 2. Maurie Verstegen van de A1 en Laura vd Ven maakten vandaag ons team compleet; meiden super bedankt dat jullie erbij waren.
Opstelling en scores: Lina van Dijk (1x), Anouk van Grunsven, Mae Gevers, Carolien van Santvoort (1x), Sanne Pluk, Nora Schouten (2x), Lisan Mikkers, Lizan Kerkhof (1x)
Wisselspeelster: Esther van Venrooij (5x), Laura vd Ven, Maurie Verstegen