Swift 2- Prinses Irene 2 14-5

26 mei 2019 18:00

Rita Pater

De stand op de ranglijst was ook het beeld van de wedstrijd; Swift 2 was vandaag de bovenliggende partij en won de wedstrijd tegen Prinses Irene 2 met 14-5.

Swift begon sterk aan de wedstrijd en stonden al snel met 4-0 voor. Esther kon wat terugdoen door een toegekende strafworp te benutten. Swift bouwde de voorsprong verder uit door 2 doorloopballen te benutten. Nora wist met een mooi afstandsschot de stand op 6-2 te brengen. Ook Swift kreeg en strafworp en wist deze prima te benutten. Voor rust wisten beiden ploegen nog 1x te scoren. Esther deed dat voor de oranje dames middels een korte kans. Met een 8-3 stand werden de kleedkamers opgezocht. De 2e helft was een kopie van de eerste helft. Een Swift die het op de meeste fronten beter uitspeelde dan Prinses Irene. Swift scoorde 3x achtereen en liep zo uit naar een voorsprong van 11-3. Nora wist wederom van ver raak te schieten. Swift wist nog 3x te scoren waar Esther nog 1 doelpunt uit een korte kans wist te benutten. De wedstrijd eindige in een 14-5 overwinning voor Swift.

Opstelling en scores: Esther van Venrooij (3x), Robin van de Boom, Lizan Kerkhof, Lisan Mikkers, Sanne Pluk, Nora Schouten (2x), Anne Schouten, Carlijn van de Ven.

Noor Theunisz uit de B1 maakte vandaag ons team compleet en viel in de 2e helft prima in. Noor hartstikke fijn dat je erbij was vandaag!